۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴۷۴۰۵۰
با حضور جمعی از ائمه جمعه استان های خراسان؛

روضه منوره رضوی غبارروبی شد

روضه منوره رضوی طی آیینی با حضور جمعی از علما، ائمه جمعه استان های خراسان و خانواده معظم شهدا غبارروبی شد.
غبار روبی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم غبارروبی مضجع نورانی حضرت امام رضا(ع) صبح امروز با حضور آیات و حجج اسلام علم الهدی، رئیسی، رسولی محلاتی، عاملی، اشرفی شاهرودی، خلخالی، یعقوبی، عبدخدایی و علی واعظ طبسی و جمعی از علما و طلاب حوزه علمیه برگزار شد.

این مراسم که با حضور 70 نفر از ائمه جمعه استان های خراسان، خانواده معزز شهدا و مدیران استانی و آستان قدس رضوی در فضایی سرشار از معنویت برگزار شد، نوای ملکوتی کلام وحی با تلاوت سید مرتضی سادات فاطمی، مسعود پنچه و حسین پورکبیر؛ قاریان بین المللی بارگاه منور رضوی، در فضای روضه نورانی حضرت رضا(ع) طنین انداز شد و همزمان، با گشایش درب ضریح منور حضرت رضا(ع)، آئین غبار روبی آغاز شد.

قرائت فرازهای زیارت امین الله از سوی کاظم غلامشاهی بخش بعدی این مراسم بود که با حضور آیات و حجج اسلام علم الهدی، رئیسی، رسولی محلاتی، عاملی، اشرفی شاهرودی، خلخالی، یعقوبی و علی واعظ طبسی درب ضریح مطهر و غبار روبی مشبک ها و سنگ مضجع نورانی ثامن الحجج(ع) همراه شد.

مدیحه سرایی و مرثیه خوانی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)؛ جواد غفاریان، ابراهیم قانع، رضا آتشبار و محمد رضا عرفانیان نیز در ادامه این مراسم با همنوایی حاضران، فضای ملکوتی روضه منوره حضرت رضا(ع) را دوچندان کرد./101/859/ب1

ارسال نظرات