۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۷۴۰۴۵
با محوریت آسیب های 5 گانه اجتماعی؛

گفتمان های دینی دانش آموزشی، دانشجویی و حوزوی در خوزستان برگزار می شود

معاون فرهنگی، پرورشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از برگزاری گفتمان های دینی دانش آموزشی، دانشجویی و حوزوی با محوریت آسیب های 5 گانه اجتماعی از جمله اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، مفاسد و مناطق بحرانی خبر داد.
حجت الاسلام عباس علی رستمی نیا، معاون فرهنگی، پرورشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان

حجت الاسلام عباس علی رستمی نیا، معاون فرهنگی، پرورشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تشریح فعالیت های این سازمان در بخش های گوناگون، ابراز داشت: مبلغ خواهر و برادر به مناسبت های مختلف مذهبی، ملی و دینی به شهر و روستاها اعزام می شود.

وی با بیان این که نزدیک به 120 روحانی مستقر در نقاط محروم و روستاها مشغول به ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی و پاسخگویی به مسائل و شبهات دینی مردم هستند، اظهار داشت: مبلغان پیگیر مسائل و مشکلات مردم هستند. حضور این عزیزان مایه برکت بوده و به اذعان مسؤولان هرکجا که روحانی مستقر شده، سطح آسیب ها کاهش پیدا کرده است.

این مقام مسؤول با اشاره به برگزاری گفتمان های دینی، دانش آموزشی، دانشجویی و حوزوی با موضوع آسیب های اجتماعی در استان خوزستان، بیان داشت: در این گفتمان ها از اساتید دعوت و با حضور در مدارس و کلاس های درسی به تبیین آسیب های 5 گانه یعنی اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، مفاسد و مناطق بحرانی می پردازند.

معاون فرهنگی، پرورشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: مبلغان و روحانیان به صورت گفتمانی موضوع های مشخص شده را بیان می کنند و به پرسش های حاضران پاسخ می دهند؛ برگزاری گفتمان های دینی تأثیر بسزایی در کاهش آسیب ها خواهد داشت.

حجت الاسلام رستمی نیا با اشاره به فعالیت های قرآن و فعالیت های مؤسسات و خانه های قرآنی در شهر و روستاها، گفت: به مناسبت دهه فجر، اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان به عنوان کمیته قرآن و کمیته تشکل های مردمی در این باره جلساتی برگزار و برنامه های لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته ویژه مداحان و هیأت های مذهبی، اظهار داشت: مداحان در سامانه طوبی در حال سازماندهی هستند و از آموزش های لازم بهره خواهند برد؛ باتوجه به مباحث آموزشی و سیاستگذاری ها مداحان در مناسبت ها به ذکر ثنای اهل بیت(ع) می پردازند./303/9453/ب1

ارسال نظرات