۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۷۴۰۴۴
آیت‌الله قرهی در گفت وگو با رسا:

نیروهای ارزشی با پرچم واحد به میدان بیایند/ کاندیدایی برگزینیم که دنبال مصالح نظام و رفع مشکلات باشد

آیت‌الله روح‌الله قرهی گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با وحدت کلمه برای کاندیداتوی ریاست جمهوری کسی را انتخاب کنند که دنبال سهم‌خواهی نبوده و نغمه «انا رجل» سر ندهد.
آیت الله قرهی

آیت‌الله روح‌الله قرهی تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: تشکیل جبهه‌های مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اگر سبب وحدت همه نیروهای انقلابی شود امری مبارک است.

وی افزود: اگر همه نیروهای انقلابی و مومن با عناوین مختلف زیر یک چتر قرار گرفته و با اتحاد کاری را انجام دهند به طور قطع آثار و برکات بسیاری برای همه دارد، اما اگر دچار تشتت شوند به طور قطع طرف‌های مقابل از آن برای ظفر و پیروزی خود استفاده می‌کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) ادامه داد: اگر جریان جبهه مردمی سبب وحدت همه نیروهای انقلابی شود بسیار زیبا و مبارک خواهد بود اما اگر گروه‌های انقلابی با عناوین مختلف اصولگرایان، جامعه روحانیت مبارز یا جمعیت ایثارگران و به گروه‌های کوچکتر تبدیل شوند به طور قطع به ضرر آنها است.

آیت الله قرهی افزود: تکثری که عامل تفرقه شود مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه تکثر وحدت‌آفرین بین گروه‌های انقلابی میمون و مبارک است چراکه برخی از تشکل‌ها صرفا برای زمان انتخابات ایجاد شده و سپس از بین می‌روند.

وی بیان داشت: باید همه اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در انتخاب کاندیدای اصلح وحدت نظر داشته باشند کاندیداهایی را به مردم معرفی کنند که دلسوز و به فکر مصالح نظام اسلامی بوده و با سهم‌خواهی نغمه «انا رجل» سر ندهند.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار داشت: همه اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افرادی مومن، انقلابی و ولایتمدار هستند اما اگر به جای وحدت و همگرایی در انتخاب کاندیدای مورد نظر دچار تفرقه و تشتت شوند به طور قطع طرف مقابل از آن بهره‌برداری خواهد کرد.

آیت‌الله قرهی با اشاره به خودبرتر بینی به عنوان آفت دیگر وحدت و همگرایی، گفت: خودبرتربینی سبب تفرقه است در حالی که برای موفقیت و پیروزی هر‌ گروه باید اعضای آن از خودبرتر بینی پرهیز کرده و از خودگذشتگی داشته باشند.

وی ابراز کرد: اگر این‌بار نیز دو کاندیدا انتخاب شود به طور یقین طرف مقابل به راحتی پیروز شده و ما با شکست مواجه خواهیم شد.

آیت الله قرهی در پایان با بیان این که باید همه ما متخلق به اخلاق باشیم، خاطرنشان کرد: در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حب دنیا سبب خطا در انسان می‌شود بنابراین در چنین اقداماتی ما باید برای خدا وحدت و اتحاد داشته باشیم و دنبال سهم‌خواهی از امورات دنیایی نباشیم./807/ت302/ج

ارسال نظرات