۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۷۴۰۴۲
امام جمعه بندرامام:

سازش ناپذیری و خدمت به مردم از ویژگی های رییس جمهور انقلابی است

امام جمعه بندرامام با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی برای انتخاب یک رییس جمهور انقلابی، گفت: اجتناب از ارتباط با بیگانگان و خدمت به مردم از ویژگی های رییس جمهور انقلابی است.
حجت الاسلام محمد تابش ، امام جمعه بندر امام خميني (ره)

حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندرامام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به شاخصه های یک شخص انقلابی در سخنان رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: رهبری داشتن روحیه انقلابی را به شورای نگهبان، اعضای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و حوزویان توصیه و اعتقاد به آرمان های انقلاب اسلامی و تلاش جهت تحقق آنها را از شاخصه های انقلابی گری عنوان کردند.

امام جمعه بندرامام تقوای سیاسی و دینی، سازش ناپذیری با بیگانگان و جهاد کبیر را از دیگر شاخصه های انقلابی گری در سخنان رهبر معظم انقلاب معرفی کرد و افزود: جهاد کبیر یعنی عدم پیروی از بیگانگان و اجتناب از ارتباط با آنها است که در کنار آن مردم داری، خدمت به مردم، هماهنگی با ولی فقیه، میدان دادن به جوانان انقلابی و حزب اللهی حداقل ویژگی های یک رییس جمهور انقلابی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی بندرامام سلامتی و تقوای مالی را دیگر ویژگی یک رییس جمهور انقلابی دانست و عنوان کرد: تقوای مالی از ابعاد تقوای دینی است و رییس جمهور تشریفاتی و اهل رفاه قطعا انقلابی نخواهد بود و برای انتخاب یک رییس جمهور انقلابی باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

حجت الاسلام تابش تبیین انقلابی گری، ایجاد انگیزه برای تداوم انقلاب اسلامی، پذیرش انقلابی بودن و انقلابی گری در میان مردم را برای انتخاب یک رییس جمهور انقلابی ضروری دانست و اظهار داشت: روحانیت از خط بازی و جریان بازی خودداری و براساس ویژگی های تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب درباره شاخصه های انقلابی گری به تبیین بپردازد.

وی در پایان به ضرورت تبیین خصلت ها و ویژگی های انقلابی از سوی روحانیت اشاره و ابراز داشت: انتخاب رییس جمهور انقلابی منوط به تبیین ضرورت و اهمیت انتخاب شخص انقلابی است و در صورت تبدیل انتخاب رییس جمهور انقلابی به یک گفتمان عمومی، قطعا شاهد چنین انتخابی خواهیم بود./302/9456/ب1

ارسال نظرات