۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۷۴۰۴۰
معاون فرهنگی قوه قضائیه استان همدان:

ائمه مساجد باید با قوانین حقوق مدنی آشنا باشند

حجت الاسلام احمدوند گفت: یکی از روش های فرهنگ سازی تبلیغ چهره به چهره است و روحانی وقتی در نماز حاضر می شود با افراد مختلف برخورد می کند که نیازمند آگاهی از مسائل حقوقی مختلف است.
همایش ائمه جماعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام پیرمحمد احمدوند، کارشناس مسائل حقوقی در همایش ائمه جماعات در همدان که صبح امروز در سالن همایش سازمان تبلیغات همدان برگزار شد با اشاره به مشکلات ناشی از عدم آگاهی از حقوق مدنی، اظهار داشت: یکی از مسائل مبتلا به عدم اطلاع مردم نسبت به قوانین است و ما زمانی که اطلاع و آگاهی نداریم مشکلاتی برای ما پدید می آید.

وی افزود: نیاز جامعه ما این است که مردم نسبت به قوانین جاری کشور اطلاع کافی داشته باشند و یکی از وظائف قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

حجت الاسلام احمدوند ابراز داشت: یکی از روش های فرهنگ سازی تبلیغ چهره به چهره است و روحانی وقتی در نماز حاضر می شود با افراد مختلف برخورد می کند که نیازمند آگاهی از مسائل حقوقی مختلف است.

وی ادامه داد: برخی اوقات به پرونده هایی برخورد می کنیم که طرفین معامله اولیات مناسبات معاملاتی را اطلاع هم ندارند و برخی مواقع طرف مهجور است و کسی در ازای گرفتاری او جوابگو نیست.

معاون فرهنگی قوه قضائیه ابراز داشت: در بخش خانواده همه اعتقاد دارند که دو شرط برای پرداخت نفقه لازم است که نخست تمکین است و دوم این که عقد دائم باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر کسی تمکین عام نداشته باشد زن معصیت کرده و باید مورد بازخواست قرار گیرد و مسائل این چنینی در زمینه احکام خانواده بسیار فروان است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: یکی از موضوعات دیگر که در اجتماع کنونی با آن موجه هستیم این است که پدر و مادر پیر بدون درآمد، هزینه زندگی آنها بر عهده فرزندان است همان گونه که هزینه زندگی فرزندان بر عهده پدر و مادر است.

وی افزود: بسیاری از والدین حقوق فرزندان خود را انجام نمی دهند و فرزندان در جایگاه شکایت از والدین نیستند و باید دانست که هر امام جماعت می تواند برای ما یک حقوق دان باشد.

حجت الاسلام احمدوند گفت: یکی از مشکلات ما ساخت و سازها در شهرها است که باید احراز مالکیت فروشنده مشخص شود و بدانیم که در واقع مالک منزل است و باید دانست که این ملک مشکل ثبتی دارد و این که مشکل شهرداری دارد یا ندارد.

وی ادامه داد: مسأله بعدی این است که توجه دشته باشیم که به سادگی سر ما کلاه نگذارند و این امر در پیش فروش ها بسیار به چشم می خورد که سود مشارکت وام ها برعهده خریدار می افتد که این امری اشتباه است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه استان همدان گفت: در بسیاری از موارد سند منازل تفکیک نشده است و افراد با قول نامه منزل خریداری می کنند و بعدها به مشکل برمی خورند.

وی افزود: کمیته پیشگیری از وقوع جرم این آمادگی را دارد که از حیث استاد و محتوا برای طلاب جلساتی را تشکیل دهند و درک مردم را نسبت به مسائل حقوقی افزایش دهند./979/202/ب2

ارسال نظرات