۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۴۷۴۰۱۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

خروج شاه از کشور طلیعه پیروزی نهایی انقلاب اسلامی بود

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به سالروز فرار شاه معدوم، گفت: خروج شاه از کشور طلیعه پیروزی نهایی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بود.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به 26 دی ماه، سالروز فرار شاه معدوم، گفت: خروج شاه از کشور طلیعه پیروزی نهایی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بود.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران با همراه با نهضت امام راحل و پیروزی انقلاب نشان دادند که خواهان تقویت پایه های دینی نظام هستند، افزود: ملت ایران با انقلاب اسلامی نشان دادند که خواهان تقویت پایه های دینی نظام هستند و مشروعیت نظام برخواسته از مؤلفه های دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فرار شاه، درماندگی رژیم پهلوی در مهار حرکت انقلابی مردم را نشان داد و یکی از مراحل تاثیر گذار در پیروزی انقلاب است، تصریح کرد: خروج شاه مخلوع از کشور بستری را برای پیروزی های بعدی ملت ایران فراهم کرد.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود با بیان این که ملت بزرگ ایران تا پیروزی کامل نهضت، قیام خود را قاطعانه ادامه دادند، تصریح کرد: فرار شاه در شکست هیمنه پوشالی رژیم شاه و دروغین سلطنت اثر گذار بوده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فرار شاه نشان داد که او دیکتاتوری است که به تقاضا و خواسته های مردم کشور هیچ توجهی نداشته و ندارد، خاطرنشان کرد: شاه به عنوان کسی که از دین عبور کرده بود، کشور را فدای خواسته های ضد دینی اربابان غربی خود کرده بود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که ملت بزرگ ایران ثابت کردند که مشروعیت نظام برخواسته از مؤلفه های دینی است، تصریح کرد: ملت ایران مردمی دیندار و علاقه مند به اهل بیت(ع) بوده اند و هیچ گاه اجازه ندادند که ارزش های دینی در این کشور فدای برخی خواسته های سیاسی و قدرت طلبی ها شود.

استاد حوزه علمیه مازندران سست بودن اعتماد به قدرت های غربی را از دیگر پیام های فرار شاه معدوم برشمرد و تصریح کرد: شاه، ایران را به پایگاهی برای نیروهای خارجی تبدیل کرده بود و این در تضاد با روحیه اسلامی و ایرانی مردم کشور بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت انقلابي ايران پس از سال ها مبارزه بر عليه رژيم ستم شاهي نخستین ثمره آن را که شکست قدرت پوشالي طاغوت بود در روز فرار شاه ديدند، گفت: فرار شاه مخلوع از ايران، نويدبخش حاکميت ارزش هاي الهي و پيروزي حق بر باطل در اين سرزمين بود که در 22 بهمن همان سال تحقق پيدا کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نقش رهبري، مرجعيت دینی و روحانيت و همراهي مردم در اين پيروزي کاملاً مشهود و عيان است، ادامه داد: امروز نيز با کنار هم بودن امامت و امت نقشه هاي شوم دشمنان اسلام و انقلاب را نقش بر آب خواهد کرد.

حجت الاسلام صادقی از 26 دی ماه به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: ملت بزرگ ایران به رهبری امام خمینی(ره) این نهضت عظیم را به پیروزی رساندند که امروز به عنوان الگوی بارز برای همه ملت های جهان تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی بر پایه اعتقادات دینی یک ملت شکل گرفت، تصریح کرد: علیرغم همه توطئه ها و تلاش های دشمنان برای کمرنگ کردن این اعتقادات و آرمان های دینی، اما امروز شاهد هستیم که این ملت با اقتدار از این آرمان های دینی و انقلابی حراست و پشتیبانی می کنند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی هویت دینی ملت ایران را احیاء کرد، افزود: متأسفانه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مبانی دینی و ارزشی تنها در خانه ها محبوس بود، اما به برکت نهضت امام راحل مبانی در امروز در همه بخش های جامعه نهادینه شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز در سایه انقلاب اسلامی، ملت ایران در دنیا عزت و اقتداری بی نظیر دارند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نماد مقاومت در مقابل مستکبران عالم است و با توجه به همه تحریم ها و فشارها بسیاری از قله های پیشرفت را فتح کرده است و همچنان این مسیر را ادامه خواهد داد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به انحراف بسیاری از انقلاب های جهان پس از پیروزی، تصریح کرد: حضور در صحنه ملت در عرصه های مختلف موجب ماندگاری و بقای انقلاب اسلامی شده است و بهترین راه بیمه کردن انقلاب اسلامی نیز بصیرت و وشیاری ملت بزرگ ایران است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که ماهیت و هویت انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر اصل ولایت فقیه است، افزود: تفاوت عمده این انقلاب با سایر نهضت ها در جهان رهبری آگاه و کارآمد در این نهضت بوده است به همین دلیل دشمنان عمودخیمه این انقلاب یعنی ولایت فقیه را هدف گرفته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، پیروزی و تداوم انقلاب نشأت گرفته از رهبری، ‌یکپارچگی مردم و ایمان راسخ دانست و تصریح کرد: تا زمانی که این عوامل در کشور حاکم باشد هیچ چیزی نمی تواند مانع ادامه حرکت این ملت مقاوم شود.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود به تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه اشاره کرد و با بیان این که مهم ترین راه پیروزی کشور در برابر هجمه های دشمنان وحدت و همبستگی است، خاطرنشان کرد: در هر مقطعی که کشور دچار دو دستگی و تفرقه شد، دشمن در مراکز حساس کشورمان نفوذ کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسأله نفوذ را نباید ساده فرض کرد به تلاش دشمنان برای نفوذ در کشور در آستانه انتخابات اشاره کرد و گفت: آحاد جامعه به ویژه گروه ها و احزاب باید هوشیار باشند در آستانه انتخابات توطئه های دشمنان را خنثی کنند و خدای ناکرده در دام دشمن گرفتار نشوند./1317/302/ب2

ارسال نظرات