۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۴۷۴۰۰۴
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

پیشرفت و تعالی جوامع با توسعه فرهنگی امکان پذیر می شود

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز فرهنگ در جهان حرف اصلی را می زند و ریل توسعه هر کشوری در گرو توسعه فرهنگی آن است که نشان می دهد اثرگذاری بسیاری ایفا می کند و نقش برجسته ای دارد.
آمل آمل آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، محمدمهدی احمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر فجر که در دانشگاه شمال آمل برگزار شد، با بیان این که مقوله فرهنگ نسبت به دیگر امور برتری خاصی دارد، گفت: در فرهنگ ماهیت شاغل و شغل تناسب دارد و در این حوزه هم مخاطب و شاغل انسان دارای احساسات و شعور هستند.

وی ادامه داد: امروز فرهنگ در جهان حرف اصلی را می زند و ریل توسعه هر کشوری در گرو توسعه فرهنگی آن است که نشان می دهد اثرگذاری بسیاری ایفا می کند و نقش برجسته ای دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم فضای جامعه را فرهنگی و رفتارهای موجود را براساس فرهنگ سوق دهیم نیاز است به الزامات این حوزه توجه و دقت شایسته را داشته باشیم.

احمدی با بیان این که اتخاذ زیست فرهنگی در همه امور برای مردم لازم است، گفت: متأسفانه در زیست فرهنگی الگوی جامعه تعریف نشده است و هر کسی براساس سلایق خود الگو تعریف می کند.

وی اظهار داشت: رمز پیامبر گرامی اسلام در راستای اخلاق حسنه بود که ایشان رحمتی برای جهانیان، مهربان و همیشه متبسم بوده است و جامعه اسلامی با وجود ایشان احساس آرامش و امنیت می کرده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که الزامات حوزه فرهنگ مبنای مذاکره و گفتمان است، گفت: در این حوزه تهمت و سختگیری جایی ندارد و می توانیم مشکلات پیشرو را با گفتمان حل کنیم.

احمدی افزود: نباید با عصابیت افراد را از صحنه خارج کنیم و اگر در حوزه فرهنگ سخت گیری کنیم فعالیت ها به سمت زیرزمینی شدن می رود که خروجی آن گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حوزه فرهنگ مبتنی بر گفتمان و منطق سخن گفتن است که پیامبر گرامی اسلام به سراغ عیب دیگران نرفته و درصدد پرونده سازی افراد نبوده و از منظر زیبایی نگاه می کرده است.

وی بیان داشت: لزومی ندارد انسان را با نگاه بدبینانه مورد توجه قرار دهیم و لغزش ها را به رخ دیگران بکشانیم که سیره پیامبر گرامی اسلام در این راستا است تا جدل نداشته و با استفاده از زبان مشترک و اثربخش در انتقال به مخاطب گام برداریم.

احمدی خاطرنشان کرد: امروز زبان هنر از زبان خطابه بالاتر است و تئاتر ایران از سنتی به سمت مدرنیته حرکت کرده و در جوامع بین المللی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در سال جاری 45 درصد آثار نمایشی کشور از سوی استان ها بوده که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این باور است در دولت تدبیر و امید اصالت را به استان ها حرکت دادیم.

وی با بیان این که خوشبختانه در 17 استان کشور هفته فرهنگی و جشنواره برگزار می شود، گفت: در این جشنواره ها استانی بودن مورد توجه قرار می گیرد که انجمن های نمایشی تا دیروز انتصابی بوده و امروز انتخابی شده است.

احمدی تصریح کرد: یکی از نگاه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توجه به استان ها با هدف توزیع عادلانه امکانات بوده است و امروز در هر شهری سینمایی ندارد اگر سالن مناسبی موجود باشد این وزارتخانه حمایت های لازم را در راستای ایجاد سینما صورت می دهد.

گفتنی است، در این مراسم از پیشکسوتان تئاتر استان مازندران و خانواده شهید عبدالله اپرناک قدردانی شد./1314/202/ب2

ارسال نظرات