۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۴۷۴۰۰۳
امام جمعه بابل:

بصیرت مهمترین دستاورد برجام است

امام جمعه بابل بصیرت را از مهمترین دستاوردهای برجام برشمرد و گفت: مذاکره کردن با آمریکایی ها نه تنها دشمنی آنان با ملت ما را کاهش نداد بلکه آنها را برای دشمنی با ملت ایران جسورتر کرد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در جمع فعالان سیاسی مذهبی شهرستان بابل با اشاره به گذشت یکسال از امضای برجام، گفت: بیست و هفتم دی ماه یکسالگی اجرای برجام است و مسؤولان اجرایی کشور امروز باید در محضر افکار عمومی کشور در خصوص دستاوردهای برجام پاسخ بدهند.

وی افزود: متأسفانه برخی در دولت و رسانه های نزدیک به آن از پیگیری برجام و بررسی آن نگرانند ولی زمانی که آمریکایی ها اینطور درباره برجام سخن می گویند چرا ملت ما حساس نباشد؟

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل غافل نشدن از برجام را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: امروز دشمن در صورتی که شاهد نقض مکرر آن از سوی آنان هستیم از این توافقنامه به عنوان یک ابزار فشار علیه ملت ما نام می برد.

وی ادامه داد: اوباما در آخرین سخنرانی خود از برجام به عنوان مهمترین کارنامه ریاست جمهوری 8 ساله خود نام می برد و تأکید دلسوزان نظام و در رأس آن مقام معظم رهبری برای باز ماندن این پرونده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به زحمات و نیات خیرخواهانه مسؤولان تیم مذاکره کننده در ارتباط با برجام، تصریح کرد: تطبیق برابری آنچه از دست داده ایم با آنچه از برجام به دست آوریده ایم کمترین حق ملت ما در رابطه با برجام است.

وی مهمترین دستاورد برجام را برای کشور افزایش تجربه تاریخی دانست و گفت: برخی ها در کشور ساده لوحانه فکر می کردند که در صورت مذاکره با آمریکا درباره حل مسائل فی ما بین، خصومت های این کشور علیه ملت ما پایان خواهد یافت.

امام جمعه بابل بصیرت را از دیگر دستاوردهای برجام برشمرد و افزود: مذاکره کردن با آمریکایی ها نه تنها از دشمنی آنان با ملت ما نمی کاهد بلکه آنها را نسبت به شدت دشمنی با ملت ما جسورتر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هر مقدار که ما از مواضع خود در قبال آمریکا عقب نشینی کنیم، آمریکایی ها با دندانهای تیزتر جلوتر خواهند آمد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به آیه ای از قرآن درباره نحوه مواجه شدن با دشمنان غیرمسلمان، تأکید کرد: دشمنان اسلام هیچگاه دشمنی های خود را در قبال مسلمانان و پیروان اسلام راستین کنار نمی گذارند و تنها به نابودی جبهه مقاومت و تسلیم کامل ما در برابر خودشان فکر کنند.

وی با اشاره به نقض های مکرر دولت فعلی آمریکا و مجالس قانونگذاری این کشور درباره برجام، گفت: افراد دولت آینده آمریکا نیز امروز آنقدر وقیح شده اند که هیچ حقی را برای ایران در زمینه فناوری صلح آمیز هسته ای به رغم انجام فراتر از تعهدات ایران در برجام قائل نیستند.

امام جمعه بابل وقاحت مقامات آمریکایی را ناشی از نگاه خوشبینانه به دشمن دانست و افزود: این اظهار وقیح و تهدیدآمیز مقامات دولت آینده آمریکا در برابر ایران ناشی از قدم زدن با مقامات این کشور است.

وی با توصیه به مقامات سیاسی و اجرایی کشور، خاطرنشان کرد: دولت و مسؤولان نظام در برابر هر بدعهدی دشمن، راه تقابل را در پیش بگیرند و بر اساس مصالح عزت مدارنه کشور عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: دشمن برجام را چهارچوبی محصور برای انقلاب اسلامی تصور کرده است و اصلا نباید در دام این حربه دشمن افتاد./1313/202/ب2

ارسال نظرات