۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۴۷۴۰۰۰
ابوشریف:

مهم ترین مسأله امت اسلامی مبارزه با رژیم صهیونیستی و استکبار است

یکی از رهبران جنبش اسلامی فلسطین، گروه های تروریستی تکفیری منطقه را پرورش یافته دستگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی دانست و گفت: مهم ترین هدف ‌آنها سرگرم شدن امت اسلامی به جنگ داخلی و فاصله گرفتن از مسأله فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی است.
ناصر ابوشریف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، ناصر ابوشریف از رهبران جنبش اسلامی فلسطین شنبه شب در همایش فدائیان ولایت و رزمندگان حزب الله و گرامیداشت شهادت نواب صفوی که در مسجد جامع نکا برگزار شد، گفت: براساس آیه قرآن کریم، در اسلام شهید همان فردی است که برای اعتلای کلمه خداوند جانش را می دهد و با صدیقین و پیامبران و صالحان محشور می شود.

وی با اشاره به این که امروز شصت و یکمین سال شهادت نواب صفوی را گرامی می داریم، افزود: نواب صفوی یکی از شهدایی است که سنبل وحدت اسلامی بود و به این دلیل که وقتی وی به شهادت رسید تظاهرات مختلفی در جهان اسلام رخ داد و اعدام ظالمانه این روحانی مبارز که در واقع یکی از فعالان بزرگ اسلامی بود را محکوم کردند.

ابوشریف با بیان این که شهادت نواب صفوی به سنبل وحدت اسلامی میان شیعه و سنی تبدیل شد، خاطرنشان کرد: وقتی ایشان به شهادت رسیدند در قاهره، دمشق و تهران تظاهرات بزرگی برپا شد و همه علیه این اعدام و شهادت ایشان قیام کرده و محکوم کردند.

وی با اشاره به این که همه شهدا سنبلی برای وحدت اسلامی هستند، گفت: شهدا در واقع برای ایجاد خیزش و وحدت اسلامی تلاش کردند و به همین دلیل من می توانم بگویم که شهدا و شهادت پایه اصلی امت اسلامی و خیزش امت اسلامی هستند.

از رهبران جنبش اسلامی فلسطین با بیان این که امروز دنیای اسلام در شرایط امروز با گسترش گروه های تکفیری در منطقه مواجه است، افزود: این گروه های تکفیری برای تجزیه امت اسلامی ایجاد شدند، ما باید وحدت خودمان را حفظ کنیم و در خط انقلاب و در واقع در خط همین شهدا بایستیم.

ابوشریف با اشاره به این که متأسفانه در حال حاضر گروه های تکفیری زیادی در جهان اسلام ایجاد شدند، ادامه داد: سازمان های اطلاعاتی کشورهای غربی تقریبا 70 گروه تروریستی تکفیری را تشکیل دادند که امت اسلامی را تجزیه کنند.

وی با بیان این که هدف آنها جنگ میان امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: ما به عنوان خط مقاومت و دفاع از امت اسلامی و دفاع از انقلاب اسلامی، باید با همه این گروه های تکفیری مقابله کنیم.

از رهبران جنبش اسلامی فلسطین با تأکید بر این که خط ما باید تنها خط دفاع از انقلاب اسلامی و شهدا باشد، تصریح کرد: این خط همان خط دفاع از وحدت و ایجاد وحدت اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ابوشریف ادامه داد: چندی قبل، رییس سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی به صورت علنی بعد از پژوهش بسیار عمیقی که داشت اعلام کرد که می خواهند داعش را در سوریه و عراق حفظ کنند.

وی با بیان این که صهیونیست ها هدف اصلی خود از حفظ گروه های تکفیری علنی اعلام کردند، تصریح کرد: علت این امر این است که در واقع رژیم صهیونیستی می خواهد گروهی مانند حزب الله لبنان در سوریه مشغول باشد و ایران همچنان درگیر مسائل تروریستی باشد و از مقابله با رژیم صهیونیستی دور شود.

ابوشریف با اشاره به این که در واقع رژیم صهیونیستی همه این گروه های تکفیری را برای تفرقه در امت اسلامی ایجاد کرد، گفت: این گروه هایی که در حال تشکیل شدند، در زمان گذشته در افغانستان شاهد بودیم که در آمریکا و رژیم صهیویستی از گروه های تروریستی در افغانستان به اسم مقابله با شوروی سابق حمایت و ایجاد کردند که متأسفانه به تدریج این گروه ها گسترش پیدا کردند.

وی با بیان این که دشمنان اسلام با به وجود آوردن این گروه های تروریستی تلاش کردند تا ضمن ایجاد اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی در میان آنها آتش جنگ را روشن کنند، ادامه داد: هدف دشمن کشتار امت اسلامی از سوی خودشان یا به تعبری دیگر برادر کشی است و این مهم ترین عامل برای منحرف شدن از مسأله اصلی یعنی مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

ابوشریف با بیان این که دشمن تنها به دنبال تفرقه میان امت اسلامی است، گفت: این همان مسأله ای است که حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نسبت به آن بسیار تاکید داشته و دارند و بر این اساس دشمن واقعی ما تنها صهیونیست ها و در نهایت استکبار غربی است و این گروه هایی که تشکیل شدند در واقع همه​ آنها موجودیتشان را از رژیم صهیونیستی گرفتند و هدفشان ایجاد مداخله غربی ها در منطقه است.

وی با اشاره به دیدار یک ماه اخیر رهبران جنبش جهاد اسلامی با آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: ایشان شخصیت بزرگی برای انقلاب و نظام اسلامی بودند.

ابوشریف ادامه داد: ​ایشان در آن دیدار گفتند اگر امت اسلامی به جای این همه درگیری که در حال حاضر با هم دارند، در مقابل دشمنان اساسی خود می ایستادند، این همه گروه های تکفیری ایجاد نمی شد و ما امروز شاهد کشته شدن جوانان مسلمان نبودیم.

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی، جوانان مسلمان را به سوی باتلاق هایی در افغانستان، سوریه و عراق سوق داده و آنها را به کشتن دادند، گفت: در واقع امت اسلامی فراموش کرده مسأله اصلی آنها مبارزه با رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است که اگر به این سمت حرکت می کردیم امروز این همه شاهد درگیری در منطقه نبودیم و این همه مسلمان کشته نمی​شد.

ابوشریف در ادامه سخنان خود به دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار تأکید فرمودند که مسأله اصلی ما جدای از هرگونه درگیری که در منطقه است، تنها ​موضوع فلسطین است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کرد که دشمن اساسی ما، سعودی یا گروه های تکفیری نیستند بلکه دشمن اساسی ما رژیم صهیونیستی است که حضرت امام خمینی(ره) بسیار بر آن  تاکید فرمود./1317/202ب2

ارسال نظرات