۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۷۳۹۹۴
استاد حوزه علمیه بابل:

علم، معرفت و بصیرت ضروری ترین امور در تبعیت از ولایت است

حجت الاسلام جبرئیلی با بیان این مطلب که علم، معرفت و بصیرت ضروری ترین امور در تبعیت از ولایت است، گفت: تاریخ همواره تقابل حق و باطل است و باید واقعه عاشورا به صورت جریان شناسانه و با نگاه معرفتی مورد مطالعه دقیق تاریخی قرار گیرد.
مهدی جبرئیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مهدی جبرئیلی، استاد حوزه علمیه بابل امشب در نشست طلاب و دانشجویان بنیاد علمی فرهنگی حیات در بابل با بیان اهمیت کار و تلاش فرهنگی در ادامه جریان میدان جهاد و شهادت، گفت: امام صادق(ع) با کار فرهنگی و علمی در زمان خود و تربیت معارف دینی و اسلامی تکمیل کننده جهاد سیدالشهدا(ع) در میدان نبرد بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری از جهاد فرهنگی به عنوان جهاد کبیر یاد کردند که وظیفه نخبگان و مردم را در این عرصه پس از دفاع مقدس برای حفظ آرمانهای اسلامی و دینی نشان می دهد

مدیر سابق مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) با اشاره به هدف گذاری کار در نظام جمهوری اسلامی و تشیع برای زمینه سازی ظهور، تأکید کرد: تمام تلاش ما باید از فرصت به دست آمده در نظام جمهوری اسلامی بهره گیری از تمام ظرفیت ها برای تحقق زمینه سازی ظهور امام عصر(ع) باشد.

وی به تلاش دشمنان برای مقابله با جریان فکری مهدوی در جامعه برای ایجاد شبهه در اصل فلسفه غیبت و جریان ظهور اشاره کرد و بیان داشت: اصل وجود امام زمان جزو ارکان شیعه محسوب می شود و نفی وجود مبارک آن حضرت، فرد را از دایره تشیع خارج می کند.

حجت الاسلام جبرئیلی به دسته بندی مطالعه جریان های تاریخی اشاره کرد و گفت: برخی از جریان های تاریخی برخلاف دیگر جریان ها، ضمن تحریک عواطف بشری، ایجاد حس مسؤولیت برای جامعه امروز ما راهگشا است.

وی به چرایی مطالعه دقیق این دسته از جریان های تاریخی پرداخت و افزود: تکرار جریانی شبیه آن جریان اتفاق افتاده در تاریخ در عصر حاضر یکی از علل این دسته از جریان ها است که مهمترین این دسته را می توان وقایع جریان کربلا و عاشورا نام برد.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که جریان کربلا و کنکاش در این واقعه درس ها و عبرت های زیادی را برای انسان در زمان کنونی دارد، تصریح کرد: یکی از اهداف بازخوانی این واقعه مهم تاریخی برای عدم تکرار این اشتباه و خطای جامعه بشری در واقعه ای مانند واقعه عاشورا است.

وی ادامه داد: امروز جامعه شیعه باید تمام تلاش خود را برای عدم تکرار واقعه کربلا انجام دهد که مهمترین آن اطاعت کامل از ولایت و عدم کوتاهی در یاری امام است.

حجت الاسلام جبرئیلی با اشاره به نحوه مطالعه واقعه عاشورا و ژرف اندیشی در این حادثه، اظهار داشت: تاریخ همواره تقابل حق و باطل است و باید واقعه عاشورا به صورت جریان شناسانه و با نگاه معرفتی مورد مطالعه دقیق تاریخی قرار گیرد.

وی با بیان این مطلب که جریان تطبیقی تاریخ کربلا دارای اهمیت زیادی است، گفت: مطالعه تطبیقی جریان کربلا، پرده را از چهره شیطانی استکبار بر می دارد و یزدیان زمان را به خوبی خواهیم شناخت.

استاد حوزه علمیه شعار مرگ بر آمریکا را در ادامه لعن به قاتلان سیدالشهدا(ع) دانست و افزود: امروز کسانی که به دنبال حذف شعار مرگ بر آمریکا هستند با خوشبینانه ترین حالت تحلیل درستی از تاریخ ندارند و چشم بر جنایات بزرگ شیطان بزرگ علیه جبهه حق بسته اند.

وی ادامه داد: جبهه باطل و در رأس آن آمریکا از تمام حربه ها و ابزارها برای خارج کردن جریان حق از صحنه سیاسی و اجتماعی جامعه امروز جهانی استفاده می کند تا اسلام حقیقی خانه نشین شود.

حجت الاسلام جبرئیلی با بیان این مطلب که علم، معرفت و بصیرت ضروری ترین امر در تبعیت از ولایت است، تأکید کرد: امروز متأسفانه برخی از افراد در کشور مدافع شخصیت هایی شده اند که در زمان فتنه های حساس، جامعه اسلامی را تنها گذاشتند.

وی افزود: امت و جریانی که ظلم را بر ولی امر جهان اسلام و امام معصوم زمان پایه ریزی کنند مورد لعنت خداوند متعال قرار گرفته اند که در فرازهای زیارت عاشورا به راحتی مشهور است.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر هوشیاری خانواده ها در مقابل جریان سازی های دشمنان، گفت: امروز آتش باران دشمنان اسلام با ابزار شبیخون فرهنگی مانند شبکه های ماهواره ای و اجتماعی خانه های ما را هدف گرفته است و از هم پاشیدن کانون خانواده هدف مهم آنها محسوب می شود./1313/202/ب2

ارسال نظرات