۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۷۳۹۹۱
آیت الله رجبی:

آسیب هجمه به دستگاه قضا متوجه اصل نظام می شود

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که یکی از علت های هجمه به قوه قضاییه منافع و افزون طلبی برخی است تا دستورات، احکام و پیگیری های دستگاه قضا را زیر سؤال ببرند، گفت: این کار را می کنند که جلوه حق به جانب به کارهای خلاف خود بدهند.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پشت پرده هجمه های اخیر به قوه قضاییه گفت: یکی از دستگاه هایی که بسیار در احقاق حقوق جامعه نقش دارد و تصمیم گیری های درست و به موقع آن می تواند جلوی بسیاری از مفاسد و تجاوزگری ها را بگیرد دستگاه قضایی است.

وی افزود: طبیعی است اگر چنین دستگاهی بخواهد مستقل و بر اساس موازین دینی عمل کند برای کسانی که دچار فساد هستند و کسانی که قانع به حق خود نیستند و دست درازی به حقوق بیت المال و دیگران می کنند خوشایند نخواهد بود چون راه جلوی سوء استفاده و انحراف آن ها گرفته می شود یا کیفر انحرافات را دستگاه قضایی اجرا می کند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که یکی از علت های هجمه به قوه قضاییه منافع و افزون طلبی برخی است تا دستورات، احکام و پیگیری های دستگاه قضا را زیر سؤال ببرند، اظهار داشت: این کار را می کنند که جلوه حق به جانب به کارهای خلاف خود بدهند.

وی ادامه داد: چنین قوه مستقل و عامل بر اساس موازین برای دشمنان نظام هم خوب نیست، وقتی که این قوه درست عمل کند وفاداری مردم به انقلاب و نظام بیشتر خواهد شد و دشمنان نظام و انقلاب از این مسأله خوشحال نمی شوند و نمی خواهند نظام پشتوانه مردمی را داشته باشد؛ بنابراین برای این که پشتوانه مردمی گرفته شود هجمه انجام می دهند تا مردم فکر کنند که این قوه دچار مشکل است.

آیت الله رجبی با بیان این که هدف هجمه دشمن ایجاد بدبینی نسبت به قوه قضاییه و در موضع ضعف قرار دادن و ایجاد اختلال احکام و پیگیری حکم ها است، ابراز داشت: عده ای هم مزدور داخلی هستند که در زمین دشمن بازی می کنند یا افراد بی بصیرتی هستند که توجه ندارند آسیب هجمه به قوه قضاییه به ملت، نظام و اسلام وارد می شود.

وی عنوان کرد: این افراد بر اساس بی بصیرتی در زمین دشمن بازی می کنند، بدون شک اگر کسی معتقد و مدافع نظام بوده و دارای بصیرت باشد نه تنها خود هجمه به قوه قضائیه نمی کند بلکه هجمه به قوه قضاییه را بر نمی تابد و در برابر آن می ایستد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کسانی که این هجمه را انجام می دهند افراد بی بصیرت، مزدور دشمن و یا دچار فسادهایی هستند که از قوه قضاییه جدی و مستقل هراس دارند، استکبار جهانی هم به افرادی القا می کند و متأسفانه فضای مجازی هم صحنه انتشار چنین اکاذیب و باطل هایی است و عده ای از روی نادانی و جهل این اکاذیب را در فضاهای گوناگون انتشار می دهند.

وی اضافه کرد: باید به صورت قاطع با کسانی که در درون نظام چنین هجمه هایی انجام می دهند یا سخنانی می گویند که دستاویز دشمنان می شود در هر پست و مقامی که باشند برخورد قاطع کرد تا جلوی سوء استفاده دشمن گرفته شود و این ها بدانند که اینگونه حرکات نمی تواند در جامعه و نظام اثرگذار باشد، از مزدوران و بیگانگان توقعی وجود ندارد و اقتضای دشمنی آن ها همین است اما اگر در داخل چنین حرکتی می کند باید برخورد قاطع شود تا بداند چنین اقداماتی پیامد خوبی برای او نخواهد داشت./1323/ت302/ج

ارسال نظرات