۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۴۷۳۹۸۷

همایش شانزدهمین سفر عتبات دانشگاهیان استان تهران برگزار شد

همایش شانزدهمین سفر عتبات دانشگاهیان استان تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تهران برگزار شد.
همایش عتبات دانشجویی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی، رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور بعدازظهر امروز در همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان تهران که در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به اینکه زیارت جامعه کبیره زمینه را برای معرفت انسان نسبت به ائمه فراهم می‌ کند، اظهار داشت: در این زیارت چهارصد صفت مشترک برای ائمه بیان شده است از این رو خواندن آن خوب است.

وی ادامه داد: زیارت امام حسین(ع) سبب طول عمر انسان می‌شود، از آنجایی که امام حسین(ع) در راه خدا همه چیز خود را اهدا کرد زیارتشان ثواب زیادی دارد، از این‌رو حتی شاهد هستیم که حضرت آدم(ع) نیز بر امام حسین(ع) گریه کردند.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور با بیان اینکه تربت امام حسین(ع) شفابخش است، خاطرنشان کرد: تمام خاک‌ها از نظر خوراکی حرام است اما از آنجایی که شأن امام حسین(ع) بالاست نه تنها تربتش حرام نیست بلکه شفا نیز می‌دهد، بنابراین شناخت معرفت امام حسین(ع) یک ضرورت است.

حجت الاسلام فقیهی تأکید کرد: در دوره شانزدهم سفر عتبات دانشجویی نزدیک به 83 هزار نفر ثبت نام کردند که متأسفانه توانستیم با تمام تلاش‌های صورت گرفته زمینه 16 هزار نفر را برای زیارت فراهم کنیم.

وی افزود: در راستای راحتی دانشجویان برای سفر زیارتی بسته‌های فرهنگی نیز تهیه شده است تا در شهرهای زیارتی کربلا و نجف بتوانند با استفاده از این کتاب‌ بتوانند سفر خوبی داشته باشند.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور با اشاره به اینکه نماز اول وقت از اهمیت زیادی برخوردار است، یادآور شد: در طول سفر زیارتی باید به این امر دقت شود و این فریض الهی انجام شود.

حجت الاسلام فقیهی یادآور شد: امر حلالیت طلبیدن بسیار مهم است، سعی کنید با کسانی که قهر هستید آشتی کنید، همچنین اگر خواسته دنیوی دارید در زیارت بخواهید و در کنار دعا خود برای دیگران هم دعا کنید.

در ادامه محمد زارع، معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین عتبات و بانک ملت صورت گرفته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای زائران هوایی و یک میلیون تومان نیز برای زائران سفر زمینی تسهیلات تعلق گرفته است.

وی گفت: براساس نرخ ارز قیمت عتبات عالیات به صورت شناور محاسبه می‌شود، به همین منظور در این شرایط با افزایش قیمت مواجه هستیم و امید است با تدبیر مسؤولان این قیمت کاهش یابد.

در پایان این مراسم بین حاضران در جلسه قرعه کشی شد و به تعدادی از دانشجویان هدایایی تعلق گرفت./816/202/ب2

ارسال نظرات