۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۴۷۳۹۸۵
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

سیستم آموزش و پرورش نگاه خوبی به دین ندارد

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به این که سیستم آموزش و پرورش نگاه خوبی به دین ندارد، گفت: مدارس کشور باید بچه ها را با دین اسلام آشنا کنند اما متأسفانه امروزه بعضی از مدارس کشور بوی دینی ندارند و حتی بچه هایی را تربیت می کنند که ضد دین می شوند.
وزارت آموزش و پرورش

حجت الاسلام حامد شاه حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: بندگی کردن برای خدا از اصلی ترین دلایل برای آفرینش انسان شمرده می شود.

وی افزود: خدا مربی تمام موجودات روی زمین محسوب می شود که از این موجودات، انسان محبوب ترین موجود نزد خدا بوده و خدا نعمت های فراوانی را به او عنایت کرده است.

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به این که اصل تربیت را کسی نمی تواند زیر سؤال ببرد، ابراز داشت: قرآن و روایات برنامه های منظمی را برای تربیت انسان ها در زمین دارند و کسی که می خواهد تربیت دینی داشته باشد، باید به قرآن و روایات اهل بیت(ع) رجوع کند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از عنوان های تربیت دینی در جامعه برای مردم این است که پدر و مادر خود را الگوی خود قرار بدهند و پدر و مادر زمانی می توانند تربیت دینی برای بچه های خود داشته باشند که خود اهل عمل کردن به دین و قرآن باشند.

استاد حوزه علمیه ماهان با توجه به این که تذکر و علم دو مفهوم برای تربیت بوده و انسان ها می توانند با تذکر به دیگران تربیت را به خانواده خود بیاورند، اظهار داشت: پدر و مادری که خود اهل دین و نماز نیستند، چه طور می توانند بچه خوبی را به دین اسلام تحویل دهند.

وی بیان داشت: تربیت دینی زمانی در جامعه شکل می گیرد که انسان ها عیب های دیگران را خصوصی به افراد بگویند و دیگران را به دین اسلام دعوت کنند زیرا بهترین رفتار در کشور را دین اسلام به مردم معرفی می کند.

حجت الاسلام شاه حیدری با بیان این که فضای جامعه روی انسان ها تأثیر دارد، خاطرنشان کرد: رفتن به مراسم مذهبی، قرآن و بد حرف  نزدن روی تربیت بچه ها تأثیر می گذارد و می تواند زندگی خوبی را برای آنها ترسیم کند.

وی ادامه داد: مدارس کشور باید بچه ها را با دین اسلام آشنا کنند اما متأسفانه امروزه بعضی از مدارس کشور بوی دینی ندارند و حتی بچه هایی را تربیت می کنند که ضد دین می شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با اشاره به این که سیستم آموزش و پرورش نگاه خوبی به دین ندارد، بیان داشت: متأسفانه در فضای مدارس کشور نه تنها دین را برای بچه های تعریف نمی کنند، بلکه دنیای آن ها را هم با بعضی از مطالب در کتاب ها نابود می کنند.

وی ابراز داشت: وقتی در فضای جامعه تمام جوانان دسترسی راحت به اینترنت داشته باشند و جوانان به راحتی با فشار دادن چند کلید بدترین فیلم را نگاه می کنند، چه طور توقع داشته باشیم که کشور اسلامی داریم.

وی در پایان گفت: لقمه حلال در تربیت بچه ها اثرگذار است و خانواده ها اگر می خواهند تربیت صحیح داشته باشند باید لقمه حلال به فرزندان خود بدهند./9707/302/ب2

ارسال نظرات