۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۴۷۳۹۸۳
آیت الله دری نجف آبادی:

مساجد با امکانات و تجهیزات کامل و مورد نیاز ساخته شوند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه مساجد باید با امکانات و تجهیزات مورد نیاز ساخته شوند تا مسافران بتوانند از آن برای عبادت و استراحت در بین راه استفاده کنند، گفت: این کار امری عبادی، دینی و معنوی است که باقیات و صالحات دارد.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، کلنگ مسجد بین راهی امام سجاد علیه السلام شامگاه گذشته با حضور ایت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک به زمین زده شد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در این مراسم ضمن گرامیدشت یاد و خاطره امام و شهدا و تقدیر و تشکر  از بانیان این کار خیر گفت: ساخت مساجد بین راهی کار پسندیه ای است و باید در همه مسیرهای مواصلاتی این مهم انجام شود.

 وی با بیان اینکه مساجد باید با امکانات و تجهیزات مورد نیاز ساخته شوند تا مسافران بتوانند از آن برای عبادت و استراحت در بین راه استفاده کنند، افزود: این کار امری عبادی، دینی و معنوی است که باقیات و صالحات دارد.

 آیت الله دری نجف آبادی نبود مساجد آبرومند بین راهی را یک خلاء دانست و ادامه داد: اگر مساجد در مسیر راه ها ساخته شود مسافران می توانند به فرایض دینی خود برسند و علاوه بر آن توقف در مسیر سبب رفع خستگی و افزایش ایمنی و امنیت اجتماعی جاده ها، ترافیکی و حمل و نقل می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه تقویت مساجد بین راهی را ضروری دانست و اضافه کرد:ظرفیت ها و امکانات بین راهی باید در شان و منزلت استان امام راحل و مسافران و مردم باشد.

 امام جمعه اراک ادامه داد: استان مرکزی به دلیل قرار گردفتن در مرکز کشور نقش مهمی در ارتباطات نقاط مختلف دارد و باید امکانات لازم را در بین راه ها برای مسافران و رانندگان فراهم کنیم چه بهتر که این امکانات با محوریت مساجد باشد.

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش به نگهداری و حفظ این مکان ها نیز تاکید کرد و گفت: بعد از سخت نباید این فضاها رها شوند و باید به درستی نگهداری و در اختیار مسافران قرار گیرد.

 محمود زمانی قمی، استاندار استان مرکزی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از این کار خیر و خداپسندانه گفت: امید است در آینده نزدیک شاهد گسترش این فضاهای معنوی و ساخت مجموعه های فرهنگی و تفریحی بزرگ باشیم.

 زمانی قمی انجام کارهای خیر را سبب ترویج این فرهنگ در جامعه دانست و ادامه داد: این کارهای خیر و خداپسندانه ذخیره آخرت برای بانیان خیر است.

 استاندار مرکزی اجرای طرح های عمرانی در حوزه دینی و فرهنگی را بستر ساز ترویج اخلاقیات و امور معنوی در جامعه دانست و بیان کرد: فرهنگ دینی و معنوی باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

 حجت الاسلام محمد باقر حسینی اراکی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: این مسجد با مشارکت اوقاف و امور خیریه در زمینی که توسط خیر محترم مهندس والی زاده به مساحت 1200 متر مربع اهدا شده در محور اراک – سلفچگان ساخته خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه استان مرکزی کریدر شرق به غرب و شمال به جنوب است بیان کرد: این مسجد برای اسکان کاروان های راهیان نور نیز ترتیب داده شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: مسجد امام سجاد علیه السلام در دو طبقه ساخته خواهد شد که 330 متر همکف و 150 متر هم نیم طبقه دوم و 100 متر هم سرویس بهداشتی و فضای سبز برای آن در نظر گرفته شده است./842/101/ب2

ارسال نظرات