۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۷۳۹۷۰
حجت الاسلام ذوالنور:

ایران با وجود تحریم پیشرفت خیره کننده ای در صنعت هسته ای داشته است

رییس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی، گفت: علیرغم تحریم های بسیاری که علیه کشور اعمال شده بود به توانمندی‌های بسیاری نظیر جوش هسته‌ای دست پیدا کردیم، امکان بازگشت به استفاده از سانتزیفیوژهای IR8 برای کشور فراهم است.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، رییس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در مراسم گرامی‌داشت شهدای هسته‌ای در سایت هسته‌ای نطنز، با اشاره به تبلیغات گسترده دشمن علیه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا کشور را تحت فشار قرار دهند.

دشمن به دنبال تجزیه کشور در جنگ تحمیلی بود

وی با اشاره به عملیات روانی دشمن علیه انقلاب اسلامی، تصریح کرد: دشمنان ما را در زمینه سیاسی بایکوت کردند و تحریمهای بسیاری را علیه ما وضع کردند که مشکلاتی که مردم امروزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند حاصل همین تحریمها است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد گسترده جنگ تحمیلی و اجماع جهانی برای حمایت از صدام در این جنگ، اظهار کرد: دشمن به دنبال تجزیه ایران از طریق جنگ تحمیلی بود، صدام در این فکر بود که ظرف یک هفته کشور را اشغال کند، اما به یاری خداوند کشور از این جنگ نابرابر سرافراز و پیروز بیرون آمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با بیان این که با توانمندی‌های جوانان می‌توانیم در هر سطحی بخواهیم به غنی سازی اورانیوم بپردازیم، عنوان کرد: در زمینه‌های مختلف علمی همواره در حال رشد و پیشرفت هستیم، در شبیه سازی ژنتیکی و در نانو تکنولوژی پیشرفتهای بسیاری داشته‌ایم و اگر نظام سلطه موشکی به سمت ما شلیک کند موشکهای ما قلب اسرائیل را هدف قرار خواهند داد.

هدف از مذاکرات شفاف سازی فعالیت هسته ای کشور بود

وی با اشاره به ظرفیتها و توانمندی‌های بسیار کشور در صنعت هسته‌ای بدون نیاز به دیگر کشورها، تصریح کرد: در مذاکرات هسته‌ای رهبر معظم انقلاب بر بسته شدن پرونده PMD کشور به منظور اثبات عدم انحراف در صنعت هسته‌ای ایران تأکید داشتند، هدف ما از مذاکرات هسته‌ای شفاف سازی فعالیت هسته‌ای کشور بود.

حجت الاسلام ذوالنور به توان کشور برای بازگشت به فعالیتهای هسته‌ای با استفاده از  سانتریفیوژهای IR8 اشاره کرد و گفت: علیرغم تحریمهای بسیاری که علیه کشور اعمال شده بود به توانمندی‌های بسیاری نظیر جوش هسته‌ای دست پیدا کردیم که این دستاوردهای کشور موجب حیرت دنیا شد، گداخت و جوش هسته‌ای موضوعی است که ما در آن هیچ ضعفی نداریم و منبع آن نیز اقیانوسهایی است که به آن دسترسی داریم و آسیب آن از شکاف هسته‌ای نیز کمتر است.

رییس کمیسیون هسته‌ای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این پیشرفتها و دستاوردهای بسیار کشور ریشه در ولایتمداری و ایمان دارد، این توانمندی‌ها از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس است که امروزه نیز در میان مردم و در جامعه وجود دارد و باید الگویی باشد برای همه دولتها و به خوبی از آن استفاده کنند./1304/پ202/ج

ارسال نظرات