۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۴۷۳۹۶۹

چند خبر کوتاه از اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

تنوع موقوفات خراسان شمالی برای سرمایه‌گذاری، شناسایی 48 وقف جدیدالکشف در استان و وقف جدید مهر تندرستی در فاروج عناوین برخی از اخبار امروز نهاد اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی است.
اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: موقوفات خراسان شمالی از تنوع خوبی در حوزه‌های کشاورزی، خدماتی و رفاهی برخوردار بوده که زمینه را برای سرمایه‌گذاری در این موقوفات فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: موقوفات استان برای سرمایه‌گذاری متنوع هستند؛ ازاین‌رو این اداره کل برای توسعه امر سرمایه‌گذاری در این موقوفات با ورود بخش خصوصی آمادگی دارد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد تأکید کرد: سرمایه‌گذاری در موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان از اولویت‌های کاری و رویکرد این اداره کل بوده و در این مسیر گام‌های خوبی برداشته ‌شده است.

شناسایی 48 وقف جدیدالکشف در خراسان ‌شمالی

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی از شناسایی 48 وقف جدیدالکشف در استان خبر داد و اظهار کرد: طی سال جاری 48 وقف جدیدالکشف شامل زمین زراعی، باغ، منزل مسکونی و واحد تجاری در شهرستانهای هشت‌گانه خراسان شمالی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد 29 مورد با استشهاد محلی و مابقی از طریق نظریه اداره تحقیق اوقاف استان شناسایی شده است.

حجت‌الاسلام صفری با بیان اینکه طی سال جاری 78 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است، افزود: وقف‌های سال جاری متناسب با نیاز استان در بخش‌های قرآنی، بهداشت و درمان و ازدواج جوانان به ثبت رسیده است.

وقف جدید مهر تندرستی در فاروج

سعید علیپور صحرا، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج، اظهار کرد: با اجرای طرح ملی مهر تندرستی یک قطعه زمین در شهر تیتکانلوی فاروج با نیت سلامت و بهداشت وقف شد.

وی با بیان اینکه ارزش این زمین موقوفه یک میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: همزمان با اجرای طرح مهر تندرستی واقف خیراندیش قربان عشقی یک قطعه زمین به مساحت چهار هزار مترمربع در شهر تیتکانلو از توابع شهرستان فاروج را با نیت رفع نیازهای بهداشتی و درمانی این شهر وقف کرد.

ثبت یک وقف جدید با نیت احداث مسجد در روستای ارکان

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، رییس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد از ثبت وقف جدید با نیت احداث مسجد در روستای ارکان از توابع بجنورد خبر داد و افزود: واقفان خیراندیش عباسعلی حسین زاده و پسران مرحوم جمشید حسین زاده ساکن روستای ارکان از توابع شهرستان بجنورد یک قطعه زمین به مساحت هزار مترمربع را با نیت احداث مسجد در همین روستا وقف کردند.

وی با بیان اینکه این ملک با کاربری تجاری و مذهبی قابلیت درآمدزایی هم دارد، اضافه کرد: ارزش ریالی این موقوفه 350 میلیون ریال برآورد شده است./9314/303/ب2

ارسال نظرات