۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۴۷۳۹۶۸
معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

4 هزار و 500 کانون فرهنگی، تبلیغی در کشور فعالیت می‌کنند

فعالیت 4 هزار و 500 کانون فرهنگی، تبلیغی در کشور، گفتمان دینی، عاملی مهم در روند تربیت اخلاقی نسل جوان و ترویج آموزه های قرآن و عترت سدی در برابر ناتوی فرهنگی غرب بخشی از مهم ترین اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد با اشاره به اهمیت فعالیت شبکه های مردمی گفت:شبکه های مردمی کارهایی را می توانند انجام دهند که از از توان مجموعه های دولتی و رسمی خارج است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به جوانان کشور امید دارند. شما یک تشکل مردمی هستید و قطعا کارهای بزرگی می توانید انجام دهید. 4 هزار و 500 کانونی فرهنگی، تبلیغی در کشور فعالیت می‌کنند که اگر هر کدام بتوانند از دو طلاق جلوگیری کنند از 9 هزار طلاق در کشور جلوگیری می‌شود.در بقیه حوزه های آسیب های اجتماعی نیز می توانید موثر باشید.

روحانی نژادهمچنین یادآور شد: چشم انداز خوبی برای مجموعه شما وجود دارد. ادارات کل تبلیغات اسلامی استانها موظفند با شما همکاری کنند.

گفتمان دینی، عاملی مهم در روند تربیت اخلاقی نسل جوان است

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی، مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز،گفت: گفتمان دینی، عاملی مهم در روند تربیت اخلاقی نسل جوان است.

وی ادامه داد: گفتمان بهترین راهکار در روند تحول فکری آحاد جامعه به‌ویژه جوانان یا نوجوانان که بیشتر دانشجو یا دانش آموز می باشند هست به همین منظور باید تلاش کنیم گه از اساتید توانمند حوزی و دانشگاهی در زمینه اجرای گفتمانهای دینی بهره ببریم.

حجت‌الاسلام مسعودی،اظهار کرد:اگر گفتگو در فضای دوستانه همراه با پرسش و پاسخ باشد می تواند نقش ارزنده ای در روند تحول فکری و فرهنگی دانش آموزان و جذب آنها به ارزش های دینی ایفا کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز، خاطر نشان کرد: بسیاری از جوانان که الگوی آنها مدهای غربی بوده و با پوشش نامناسب در خیابانها و معابر ظاهر می شوند ناشی از این است که که شناخت از اسلام و آموزه های آن ندارند به همین خاطر فکر می‌کنند اسلام دین تهجر است در حالیکه وقتی با قوانین و احکام این دین آشنا می شوند تازه می فهمند که این دین چه حلاوتی داشته و احکام آن سراسر عشق به زندگی است.

سید عباس مسعودی، ادامه داد: با مطالعه سایر ادیان می توان فهمید که اسلام دین برادری،محبت و دوستی است و تمام نکات لازم در زمینه تأمین سعادت بشر را داراست.

این مسئول فرهنگی، ادامه داد:با تهدید و محدود کردن نمی توان جوان را اصلاح و تربیت کرد بلکه گفتمان سازنده می تواند نقش اثر گذاری در روند تربیتی اشخاص جامعه اسلامی داشته باشد.

مسعودی، یادآور شد: مسئولان باید نسبت به جوانان که سرمایه های نظام اسلامی است توجه ویژه داشته باشند و با تأمین امکانات لازم برای آنها و دستگاه های فرهنگی زمینه جذب آنها را به اسلام و آموزه های آن مهیا کنند.

وی ادامه داد:مشاهد مناظری از این جوانان در اماکن عمومی نه تنها متناسب با شأن نظام اسلامی ما نیست بلکه منجر به بروز و نشوء آسیب های اجتماعی در جامعه خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز،گفت:در همین راستا تبلیغات اسلامی البرز برگزاری گفتمان دینی را با همکاری روحانیون مستقر و مبلغین اعزامی در دستور کار خود قرار داده است.

ترویج آموزه های قرآن و عترت سدی در برابر ناتوی فرهنگی غرب است

حجت‌الاسلام سید شهاب الدین حسینی در مراسم تکریم و معارفه مدیر تبلیغات اسلامی کلیبر: تبلیغات اسلامی یکی از سازمان های مولود انقلاب در حوزه معارف، قرآن و دفاع از آرمان های انقلاب و دفاع مقدس است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:امنیت، آرامش، آسایش و رفاه امروز ما به برکت خون شهداست و باید همه ما وظیفه خود را در قبال گرامیداشت یاد و خاطره آنها و انتقال مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت به درستی انجام دهیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: ترویج فرهنگ و آموزه های اهل بیت (ع) و پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی اصلی ترین وظیفه مجموعه تبلیغات اسلامی است که تحقق این امور از مسیر همدلی و همکاری ممکن می‌شود.

وی همچنین با اشاره به نیازمندی های فعلی جامعه اسلامی واینکه امروز دنیا تشنه معارف اسلامی است، گفت: در عرصه فرهنگی باید خادم مردم باشیم زیرا مردم مناطقی چون کلیبر از دیرباز و به‌ویژه در زمان طاغوت در محرومیت بوده اند و در عصر انقلاب اسلامی باید توجه بیشتری در راستای ترویج موضوعات فرهنگی در چنین مناطقی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام حسینی به ناتوی فرهنگی غرب نیز اشاره و خاطر نشان کرد: دشمن به دنبال تضعیف و از بین بردن اعتقادات جوانان است و باید با ترویج فرهنگ قرآنی و آموزه های اهل بیت (ع) سدی در برابر این هجمه ها ایجاد کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان گفت: امیدواریم با هدایت و حمایت مدیران شهرستان کلیبر، فعالیت های قرآنی و نیز ترویج فرهنگ قرآن و عترت در این منطقه توسعه یابد.

برگزاری1791 گفتمان دینی در مراکز آموزشی تهران از ابتدای سال 95 تاکنون

هادی رضایی، رئیس اداره امور فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی شهر تهران از برگزاری 1791 گفتمان دینی با موضوعات مختلف دینی و فرهنگی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

هادی رضایی، گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی همه جانبه دشمن علیه باورهای دینی و اخلاقی جامعه و تلاش آنان در جهت انحراف جوانان از مبانی اصیل اسلامی، به‌ ویژه ایجاد شبهات دینی در بین این نسل، اداره کل تبلیغات اسلامی اقدام به برگزاری گفتمان های دینی با موضوعات مختلف دینی و فرهنگی و اجتماعی در بین دانش آموزان، دانشجویان و خانواده ها کرده است.

وی، با تأکید بر ضرورت آموزش تعالیم اسلامی و آگاهی بخشی اقشار مختلف جامعه، جوانان و نوجوانان ادامه داد: در راستای نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی و توسعه و ترویج هر چه بیشتر آن در بین نوجوانان و جوانان، دستگاه های فرهنگی باید با برگزاری برنامه های مختلف، در مسیر اجرایی شدن این امر گام بردارند، لذا این اداره کل با برگزاری گفتمان های دینی و پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات دینی، فرهنگی و مسائل اجتماعی در بین جوانان توانسته است گام مؤثری در این زمینه بردارد.

این مسئول فرهنگی، با اشاره به این امر، که تبلیغ چهره به چهره یکی از مؤثرترین روش های ارتقای سطح آگاهی در بین نسل امروز است، یکی از بهترین مزایای برگزاری گفتمان ها را همین ارتباط چهره به چهره استاد ومخاطب دانست، که در آن دو طرف آزادانه به بیان مسائل و مشکلات و طرح سوالات خود پرداخته و ضمن بررسی موضوع، به سؤالات آنان پاسخ داده می‌شود.

رضایی، در پایان تصریح کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی تهران از ابتدای سال جاری تاکنون توانسته1791 گفتمان دینی با موضوعات مختلف از جمله عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی، تحکیم خانواده،امر به معروف و نهی از منکر، پیشگیری از اعتیاد و حقوق شهروندی در شهر تهران اجرا کند و در این راه توانسته است از بهترین اساتید و کارشناسان دینی بهره ببرد.

رفع آسیب های اجتماعی با اتکا به برگزاری جلسات امکان‌پذیر نیست

حجت‌الاسلام هاشم بهشتی در کارگاه آموزشی سبک زندگی در عصر رسانه تصریح کرد: در حال حاضر یکی از چالش‌های فرهنگی جامعه مواجه و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود به پنج آسیب اجتماعی شامل اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، فساد اخلاقی و مناطق محروم تأکید کرده‌اند و مقابله با این آسیب‌ها را تکلیف دستگاه‌ها عنوان کرده‌اند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان متذکر شد: این تأکیدات به جا بیانگر اشرافیت رهبری به مسائل روز جامعه را دارد و نشان می‌دهد دستگاه‌ها باید با حساسیت ویژه‌ای با آسیب‌های اجتماعی برخورد داشته باشند.

به گفته بهشتی هر چند در تهران و در استان‌ها و شهرستان‌ها ستاد کاهش آسیب‌ها تشکیل شده اما صرف تشکیل ستاد و جلسات کافی نیست و لازم است دستگاه‌ها تمامی ظرفیت و همت خود را برای مواجه با آسیب‌ها به کار گیرند.

وی تأکید کرد: از جمله موضوعات موردتوجه در وضعیت فعلی توجه به سبک زندگی افراد است که در عصر رسانه با تغییرات قابل‌توجه همراه شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان با تأکید به اینکه بی‌توجهی به تعریف الگوی مناسب برای سبک زندگی خود آسیب‌زا است، ادامه داد: لازم است به‌ویژه در وضعیتی که انواع رسانه‌ها سبک زندگی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهند نسبت به تعریف الگوی مناسب اقدام کرد.

بهشتی به نقش روحانیان در تعریف سبک زندگی ایرانی- اسلامی اشاره کرد و گفت: در این راستا روحانیان به دلیل ارتباط گسترده با اقشار مختلف مردمی نقش کلیدی می‌توانند ایفا کنند./1325/303/ب3

ارسال نظرات