۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۴۷۳۹۶۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مساجد باید کانونهای جذب جوانان و نوجوانان باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت مساجد در راستای اعتلای فرهنگی و مذهبی جامعه، گفت: مساجد باید کانون‌های جذب نسل جوان و نوجوان در جامعه اسلامی باشند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در دیدار با شماری از روحانیان مبلغ و طرح هجرت، بر بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت مساجد در راستای اعتلای فرهنگی و مذهبی جامعه تأکید و اظهار کرد: باید مساجد کانون‌های جذب نسل‌های جوان و نوجوان در جامعه باشند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا نقش روحانیان و هیأت امنای مساجد بسیار کارساز و مهم است، افزود: روحانیان مبلغ و متولیان مساجد نقش تعیین‌کننده‌ای در برپایی پرشور نماز جماعت و سایر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دارند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: مسجد هر محله باید بهترین و زیباترین مکان آن منطقه چه از نظر ظاهری و چه از نظر امکانات باشد؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود این مهم مورد توجه همه مسؤولان مرتبط قرار گیرد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی از روحانیان مبلغ، اعضای هیئت امناء و مسؤولان هیئت مذهبی خواست تا برای تحقق اهداف نهاد تبلیغات اسلامی، همکاری و تعامل بیشتری با این نهاد داشته باشند.

وی روحانیان مبلغ و هیئت امنای مساجد را به‌عنوان بازوان توانمند فرهنگی در امر پرورش و احیای ارزشهای دینی عنوان کرد و افزود: روحانیان مبلغ می‌توانند جامعه را در رسیدن به اهداف متعالی کمک کرده و مباحث تربیتی را به‌صورت ویژه دنبال کنند تا مشکلات موجود در این زمینه رفع شود.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر مشورت و بهره‌گیری از خرد جمعی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، اظهار کرد: یکی از سفارش‌ها و دستورات مهم اسلام مشورت و مشاوره است که در همه امور مذهبی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی، تربیتی و آموزشی کاربرد مؤثری دارد.

وی ادامه داد: مکارم اخلاق، هدف اصلی خلقت بوده و کمال انسان آراستگی او به اخلاق الهی است؛ ازاین‌رو باید روحانیان مبلغ عمل به دستورات الهی که همان راه رسیدن به تقوا است را برای اقشار مختلف مردم تشریح و تبیین کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بهترین و بالاترین راه رسیدن به کرامت انسانی تقوای الهی است و رسیدن به تقوا با عمل به دستورات خداوند متعال در قرآن کریم و توصیه‌های اولیای دین و ائمه (ع) میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: دین مبین اسلام به‌ویژه مکتب تشیع پیروان خود را به عمل‌گرایی دعوت کرده و آنها را از شعارزدگی بر حذر می‌دارد.

وی ادامه داد: کرامت به معنای والایی و برتری ویژه انسان بر سایر موجودات بوده که دارای دو مرتبه است؛ یکی کرامت در آفرینش و دیگری کرامت معنوی و اکتسابی که از طریق تقوا به دست می‌آید.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: با آنکه خداوند بشر را بر همه موجودات حتی فرشتگان برتری داده است؛ اما سوء انتخاب و عمل ناپسند انسان او را تا به پست‌ترین درجه «اسفل سافلین» و به مرتبه حیوانات و حتی پست‌تر از آن پایین می‌آورد.

وی اظهار داشت: انسان دارای دو بعد مادی و معنوی بوده و توجه به بعد معنوی و تقویت آن او را به مقام رضوان الهی که برترین مقام است می‌رساند؛ اما اگر انسان صرفاً به بعد جسمانی و مادی پرداخت از درجه آدمیت ساقط شده و جایگاه خلیفة اللهی خود را از دست می‌دهد./9314/202/ب2

ارسال نظرات