۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۷۳۹۴۰

نگاهی به روند فعالیت های حوزه مهدی موعود کبودرآهنگ

شهر کبودرآهنگ از جمله شهرهایی است که بیشترین آمار طلبه را در استان همدان دارد و هر ساله شمار زیادی از مشتاقان و طالبان علوم دینی از این شهر راهی مدارس علمیه قم و همدان می شوند.
حوزه علمیه

حجت الاسلام محمد علی فرهادی مدیرحوزه کبودرآهنگ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت توجه به تربیت طلاب، اظهار داشت: شهر کبودرآهنگ از جمله شهرهایی است که بیشترین آمار طلبه را در استان همدان دارد و هر ساله شمار زیادی از مشتاقان و طالبان علوم دینی از این شهر راهی مدارس علمیه قم و همدان می شوند.

وی در ادامه افزود: متأسفانه در خود این شهر عالم خیز حوزه علمیه ای وجود نداشت که بتواند پاسخگوی نیازهای دینی مردم با ایمان و محترم شهر باشد و روشن است که وجود یک مرکز علمی و دینی برای پیشبرد اهداف اسلام ناب محمدی(ص) حائز اهمیت خاصی است.

حجت الاسلام فرهادی ابراز داشت: به حول و قوه الهی و عنایت حضرت ولی عصر(عج)؛ پیگیری های اولیه از طرف امام جمعه محترم و بزرگان شهر کبودرآهنگ مبنی بر تأسیس حوزه علمیه مهدی موعود(عج) صورت گرفت و بنای ساختمان ایجاد شده است.

وی افزود: تا به امروز 70 درصد پروژه بنا شده و به حول و قوه الهی سال آینده فاز یک این مدرسه علمیه  افتتاح خواهد شد و مفتخریم به بیان این مطلب مسرت بخش که به فضل خداوند متعال در سال جاری با موافقت مرکز مدیرت حوزه علمیه محترم استان همدان، اقدام به پذیرش طلاب علوم دینی در سطح یک کرده، در خدمت طلبه های سال اول هستیم.

مدیر حوزه علمیه کبودرآهنگ گفت: این بدین معنا است که عملا در این خطه از استان همدان مدرسه علوم دینی دائر شده است و از این پس شاهد رشد دینی و معنوی بیش از پیش در شهر بزرگ و عالم پرور خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت دادن مسؤولان به این مسأله، اظهار داشت: در اینجا وظیفه خود می دانم که از زحمات مدیریت حوزه های علمیه استان که دلسوزانه پیگیر ارتقای کیفی و کمی حوزه های علمیه هستند، تقدیر و تشکر کنم.

گفتنی است، حوزه علمیه کبودرآهنگ در حال تکمیل بنا است و در حال حاضر مکانی که در گذشته حوزه خواهران این شهر بوده تا زمان تکمیل بنای حوزه برادران، در اختیار قرار گرفته است و در سال آینده با افتتاح این حوزه ظرفیت بیشتری از طلاب در این شهر به تحصیل علوم حوزوی مشغول خواهند شد./979/302/ب2

ارسال نظرات