۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۴۷۳۹۳۰

چند خبر كوتاه از استان هرمزگان

اجرای طرح نمایشگاه کتاب سیار در مدارس شهرستان سیریک، اتمام غرفه بندی نمایشگاه کتاب در هرمزگان و پخش مستقیم چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان از صدا و سیمای خلیج فارس از جمله اخبار كوتاه فرهنگي استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاري رسا در هرمزگان، مصطفی کریمی زاده سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک به اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب درمدارس شهرستان اشاره و گفت: نمایشگاه های کتاب از آن جایی که خواندن را اولویت مهم گفتمان فرهنگی جامعه قرار می‌دهد، اهمیت بیشتری نسبت به سایر رویدادهای فرهنگی دارند.

وی استمرار برگزاری نمایشگاه های کتاب را ارزشمند دانست و ابراز کرد: این نمایشگاه ها هر سال رونق بیشتری داشته و با استقبال بهتری روبه‌رو می شود که بیانگر آن است جامعه به سمت خردورزی و اندیشه‌ورزی و تفکر در حرکت  می باشد.

کریمی زاده عنوان کرد: مدرسه مکان مناسبی برای آشنایی با کتاب و تقویت روحیه کتابخوانی است و باید کتاب به عنوان بخشی از جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود و آن هم نه به منزله امری فرعی، تفننی و سرگرمی، بلکه به منزله امری مهم و ضروری.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک افزود: امیدواریم بتوانیم به اهداف مورد نظر از برگزاری این نمایشگاه‌ های کتاب در سطح شهرستان دست یافته و دانش‌آموزان را به سمت مطالعه سوق دهیم.

کریمی زاده در ادامه افزود: آموزش و پرورش در برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری نهایت تعامل و همکاری صمیمانه ر ا با این اداره دارد و از همکاری مدیریت آموزش وپروش و مدیران مدارس جهت بر پایی نمایشگاه تشکر می کنم.

گفتنی است، این نمایشگاه به مدت یک ماه با عرضه کتاب های مختلف علمی، روان شناسی، رمان، کودک، قرآنی با 5 هزار جلد کتاب و 150 عنوان به صورت سیار درمدارس شهرستان برپا است.

غرفه بندی نمایشگاه کتاب به اتمام رسید

علیرضا درویش نژاد مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان در بازدید از محل برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان گفت: غرفه بندی نمایشگاه از چهار روز قبل آغاز شد و هم اکنون بیش از بیش از 450 غرفه آماده تحویل به ناشران شده است.

وی افزود: کار تحویل غرفه ها به انتشاراتی های مختلف آغاز شده و تا امشب غرفه آرایی تکمیل و از فردا 26 دی ماه نمایشگاه آماده پذیرایی مردم است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان عنوان کرد: نصب کارتخوان توسط بانک شهر در تمام غرفه انجام پذیرفته است و سیستم های اطلاع رسانی عمومی  نیزدر نمایشگاه نصب شده است.
 
گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان ،دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت و سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال 26 دی ماه لغایت دوم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های هرمزگان واقع در سه راه جهانبار با تخفیف 30 درصد  برگزار می شود.

پخش مستقیم چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان از صدا و سیمای خلیج فارس

علیرضا درویش نژاد مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان گفت: با هماهنگی صورت گرفته با صدا و سیمای مرکز خلیج فارس ،رویدادهای مختلف چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب به صورت مستقیم برای شهروندان هرمزگان پخش می شود.

وی افزود: نمایشگاه کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی استان است که اکثر مردم از آن بهره مند می شود و اطلاع رسانی رویدادها و برنامه های نمایشگاه به صورت گسترده و مستمر برای عموم از اهمیت ویژه ای برخوردار است که از طریق صدا و سیما صورت می پذیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: علاوه بر صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، مطبوعات، خبرگزاری و سایر مراکز خبری نیز در نمایشگاه مستقر و به اطلاع رسانی می پردازند.

گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان ،دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت و سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال 26 دی ماه لغایت دوم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های هرمزگان واقع در سه راه جهانبار با تخفیف 30 درصد  برگزار می شود./303/851/ب1

ارسال نظرات