۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۴۷۳۹۲۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

کیفیت کار یک رسانه در مقبولیت عمومی آن اثرگذار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: ظرفیت بسیار مطلوبی در حوزه مطبوعات آذربایجان شرقی وجود دارد که برخی از این ظرفیت‌ها مغفول مانده و آنچنان که باید مورد استفاده قرار نمی گیرد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از استقبال فعالان رسانه‌ای استان از سومین جشنواره مطبوعات خبر داد و اظهار داشت: تاکنون حدود 700 اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه ارسال شده است.

وی با بیان این‌که مهلت ارسال آثار تا 30 دی ماه جاری تمدید شده و پس از تاریخ یاد شده به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد، ادامه داد: سومین دوره جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فعال در حوزه استان به میمنت سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در راستای زمینه سازی برای پویایی جامعه رسانه‌ای آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

محمدپور گفت: این جشنواره با هدف تمهید زمینه پویایی و نشاط مطبوعاتی، افزایش رقابت مؤثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات استان برگزار می شود که علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد رسانه ای می توانند برای ارسال آثار خود و اطلاع از شرایط ثبت نام به تارنمای www.azsh.pressfestival.ir مراجعه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت وضعیت مطبوعات و پایگاه های خبری فعال در استان، اظهار داشت: در حوزه‌ مطبوعات هم به لحاظ تعداد و هم فعالیت‌های کیفی، ظرفیت بسیار مطلوبی در آذربایجان شرقی وجود دارد که برخی از این ظرفیت‌ها مغفول مانده و آنچنان که باید مورد استفاده قرار نمی گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت کیفیت در کار رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: کیفیت کار یک رسانه در مقبولیت عمومی آن تأثیر می‌گذارد و به تبع آن هر چه مقبولیت عمومی بالا رود، تیراژ هم بالا رفته و آورده‌های اقتصادی نیز در نتیجه‌ آن ارتقاء خواهد یافت.

محمدپور با اشاره به این‌که پایگاه‌های خبری بدون مجوز فراوانی در استان فعالیت می‌کنند، افزود: ٩٤ پایگاه خبری مجوز گرفته و 8 پایگاه تولید سی دی و دی وی دی در استان فعال است، ضمن این‌که حدود ٢٠٠ مورد مطبوعات و نشریات مکتوب استانی نیز در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به جایگاه پنجم استان در حوزه‌ تعدد مطبوعات، یادآور شد: سیاست‌ باز فرهنگی دولت تدبیر و امید فضایی ایجاد کرده تا تمامی افرادی که ظرفیت کار مطبوعاتی و رسانه‌ای دارند، وارد عرصه شوند؛ این موضوع به دنبال خود دارای حسن‌ها و مضراتی است که برای ساماندهی این حوزه برنامه‌های کلان کشوری اجرایی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی درخصوص رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها و مطبوعات استانی، تصریح کرد: این موضوع به صورت کشوری انجام می‌گیرد و نتایج کشوری این درجه بندی برای ما محترم است؛ البته جریانی است که تازه شروع شده و مراحل تکوین آن در حال سپری است، امیدواریم بتوانیم در استان نیز چنین رتبه بندی انجام دهیم./935/302/ب2

 

ارسال نظرات