۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۴۷۳۹۲۲
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جمع خبرنگاران:

توافق با طرف سعودی صورت گیرد بلافاصله کار اعزام زائران انجام خواهد شد

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر گفت: چنانچه در مذاکرات توافق لازم حاصل شود بلافاصله برنامه ایران برای اعزام حجاج آغاز خواهد شد.
قاضی عسکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت بعدازظهر امروز در حاشیه همایش قبل از سفر عتبات عالیات زائران دانشگاهی استان تهران که در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که شرایط ایران در مذاکرات 5اسفند چگونه خواهد بود گفت: در شرایط فعلی نمی‌توان شرط خاصی را برای کشور مقابل قائل بود زیرا موضوع مذاکرات است و باید دید در شرایط مذاکرات چه اتفاقی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: با وجود آن که شرایط مذاکره موضوعات و اتفاقات را رقم خواهد زد اما ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و باید دید که چه اتفاقاتی در این مذاکره رخ می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در رابطه با شرایط تیم مذاکره کننده نیز اظهار داشت: در رابطه با موضوعات قابل مذاکره در داخل جلساتی بین اعضای سازمان حج صورت گرفته است، در این مذاکرات موضوع امکانات و امنیت زائران، همچنین پیگیری حقوقی، غرامت و دیه زائران حادثه مسجد الحرام و شهدای منا نیز مدنظر است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تاکید کرد: به علت آن که مدتها امور حج و زیارت متوقف بوده کارهای اجرایی زیادی در بحث مسکن، تغذیه و بحث تدارکات باید انجام شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر این که با توافق در مذاکرات چه زمانی برای اعزام حجاج در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: چنانچه در مذاکرات توافق لازم حاصل شود بلافاصله برنامه ایران برای اعزام حجاج آغاز خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در رابطه با نوع دعوت عربستان از ایران نیز یادآور شد: دعوت‌نامه عربستان از ایران یک دعوت‌نامه عادی است، در واقع عربستان در این ایام برای همه کشورها دعوت‌نامه زیارت حج را ارسال می‌کند و دعوت‌نامه آنها برای ایران ویژه نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در رابطه با موضوع ارز نیز افزود: در گذشته به زائران ارز مبادله‌ای پرداخت می‌شد ولی امروز با وجود قیمت ارز4000 تمامی شرایط برای زائران کمی سخت شده است، در حال حاضر ارز با قیمت 3200 و پائین‌تر کمتر ارائه شده و امکان پرداخت آن وجود ندارد.

وی در پایان گفت: امیدواریم شرایط مذاکره به گونه‌ای رقم بخورد که راه زیارت خانه کعبه باز شود./816/پ202/ج

ارسال نظرات