۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۷۳۹۲۰
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی:

وحدت سبب پیشرفت جامعه می‌شود

حجت الاسلام هاشمی گفت: امروزه اسلام نیازمند به وحدت بین مسلمانان است و این وحدت می‌تواند سبب رشد و پیشرفت جامعه شود.
حجت الاسلام طه هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام سیدطه هاشمی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که عصر امروز در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد، گفت: آیت الله هاشمی یک فرد با تفکر بالا بود و خصوصیاتی بارز داشت که فقط نزدیکان وی می‌دانستند.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی هوش و حافظه‌ای قوی داشت و یک انسان سرآمد بودند، ایشان آینده نگر، صبور و با استقامت بودند؛ به طوری که در زمان قبل از انقلاب در زندان شکنجه می‌شد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله هاشمی را یک مفسر قرآن دانست و افزود: تفسیرهای وی با یک دیدگاه جدید از مشکلات جامعه بود؛ به طوری که کلاس‌های تفسیر قرآن به دستور آیت الله هاشمی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان زاهدان شروع به کار کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد آیت الله هاشمی را از نزدیکان و شاگردان امام خمینی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: تشییع پیکر آیت الله هاشمی بعد از تشیع پیکر امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین تشییع بود و شیعه و سنی با وحدت در کنار هم بودند.

وی ابراز داشت: امروزه اسلام نیازمند به وحدت بین مسلمانان است و این وحدت می‌تواند سبب رشد و پیشرفت جامعه شود.

حجت الاسلام هاشمی عنوان کرد: خداوند وقتی انسان را خلق کرد در وجودش دو چیز را قرار داد که یکی اخلاق و دیگری عقل است، خداوند انبیای بزرگی را فرستاد تا هرگاه عقل انسان نتوانست چیزی را تشخیص بدهد انبیا آن‌ها را هدایت کنند.

وی اظهار داشت: بشر باید به نقطه‌ای برسد که جانشین خدا بر روی زمین باشد؛ تا زمانی که این اتفاق نیفتد قیامت نمی‌شود بشر باید همه چیز را در این دنیا کشف کند تا دیگر بزرگی این دنیا برای او کوچک شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در پایان افزود: انسان نمی‌تواند یکی از انبیا باشد ولی می‌تواند به درجه انبیا برسد و سبب هدایت مردم شود، امروزه ما می‌توانیم با مراجعه به قرآن تمام مشکلات را حل کنیم./202/831/ب1

ارسال نظرات