۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۷۳۹۰۱
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

استقامت و ثبات قدم دو ویژگی مهم شهدا است

حجت الاسلام نظری گفت: امروز مدافعان حرم در عراق و سوریه ادامه دهنده راه همان شهدای دفاع مقدس هستند و این نهضت تا قیام حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در یادواره گرامیداشت سالگرد شهادت حسین ذکی، از غواصان دوران هشت سال دفاع مقدس که در شهرک دیزج امیرمدار برگزار شد، اظهار داشت: احزاب و جناح‌های سیاسی نباید شهدا را مصادره به مطلوب کنند، چرا که شهدا متعلق به همه ملت هستند.

وی با تأکید بر این‌که یادواره های شهدا، مجالس ترحیم مردگان نیست، گفت: تنها با چاپ بنر و پوستر نمی توان آرمان شهدا را ترویج داد، در این صورت تنها به ظاهر و پوسته مسأله توجه کرده‌ایم، اگر به دنبال گفتمان‌سازی و ترویج آرمان و اهداف شهدا هستیم باید به محتوا بنگریم.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ الَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَمُواْ» خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که برای تهذیب اخلاق بسیار ضروری می باشد، ثبات قدم و پایداری در مسیر ارزش‌ها و اصول است که ایات قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام بر این موضوع تأکید دارند.

حجت الاسلام نظری استقامت و ثبات قدم را دو ویژگی مهم شهدا دانست و تصریح کرد: شهدا در دوران حیات خود شهید بودند؛ به این معنا که قبل از رسیدن به لقاءالله در دوران حیاتشان به‌گونه‌ای زندگی کردند که شایستگی رسیدن به مقام شهادت را داشتند؛ اینگونه نیست که کسی به یک باره و به صورت هیجانی در جبهه حاضر شود و به شهادت برسد.

وی با بیان این‌که یکی از اوصاف برجسته سالکان کوی حق ثبات قدم بوده است، افزود: برای این که در تهذیب نفس به توفیقاتی دست یابیم؛ به ثبات قدم و استقامت نیازمندیم. اگر در این مسیر سستی کنیم؛ به یقین نه تنها آنچه را که تحصیل کرده‌ایم از دست می‌دهیم، بلکه باید منتظر عواقب کار خود نیز باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به خاطراتی از شهدای جنگ تحمیلی به ویژه شهدای عملیات کربلای 4 یادآور شد: شهدای غواص بسیار مظلوم بوده و هستند و مظلومانه نیز به شهادت رسیدند؛ برای امنیت و آرامش امروز بزرگمردانی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌ایم که هر یک اسطوره‌ای برای یک ملت شناخته می شوند.

حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که قدرشناسی از امنیت امروز و مجاهدت شهدای دفاع مقدس تنها با ولایتمداری و ادامه راه آن مجاهدان راه حق محقق می شود، تصریح کرد: امروز مدافعان حرم در عراق و سوریه ادامه دهنده راه همان شهدای دفاع مقدس هستند و این نهضت تا قیام حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت./935/202/ب2

ارسال نظرات