۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۷۳۸۹۹
همزمان با دهه فجر صورت می گیرد؛

نمایش مجاهدت های حجت الاسلام والمسلمین حسنی در قاب عکس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: به منظور ارج نهادن به مبارزات و مجاهدات حجت الاسلام والمسلمین حسنی در دوران انقلاب و به ویژه حماسه دوم بهمن، نمایشگاه عکسی در دهه فجر امسال برپا می شود.
حجت الاسلام کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته فرهنگی و اقلیتهای دینی ستاد دهه فجر، اظهار داشت: سه کمیته؛ مساجد، فرهنگی و هنری و اقلیتهای دینی اجرای برنامه های دهه فجر را به عهده گرفته اند

وی به برنامه های کمیته دینی شورای آشوریان اشاره و اظهار کرد: سرکشی و دیدار از خانواده ارمنی و آشوری و دیدار با شخصیتهای دینی و مذهبی اقلیتها از جمله برنامه‎های دهه فجر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: نمایشگاه توانمندی های آشوریان ارومیه در مجموعه فرهنگی و ورزشی آشوریان برگزار شده و جشن پیروزی انقلاب همزمان با این نمایشگاه از سوی آشوریان و اقلیتهای مذهبی در ارومیه برگزار می شود.

وی به ارائه تولیدات هنری، محصولات خانگی، مسابقات پخت و پز، نقاشی، شعر و داستان نویسی در نمایشگاه دهه فجر اشاره و اضافه کرد: جشن پیروزی انقلاب ارامنه در مدرسه حضرت مریم(س) برگزار می شود که با بازسازی سرودهای اول انقلاب فضایی دلنشین همراه با مراسم دعا و نیایش ایجاد می کند.

حجت الاسلام کریمی افزود: در 12 بهمن ناقوس کلیساها همزمان با سوت کشتیها و قطارها به صدا در می آید و در کمیته فرهنگی وهنری دستگاه ها فراخور مأموریتها فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه بهترین کار فرهنگی کار قرآنی در دهه فجر است، ادامه داد: عمده کارها به عهده کمیته فرهنگی و هنری است چون تمام کارهای فرهنگی در این مجموعه تعریف می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر با چند روز تأخیر در ارومیه سبب استفاده به موقع و دقیق از فیلمهای به نمایش گذاشته شده از این جشنواره در سطح ملی می شود.

وی با بیان اینکه فیلم فجر در استان از 16 بهمن اجرا می شود، افزود: تمامی فیلمها قبل از اکران و فروش در جشنواره پخش می شود و هر روز دو سکانس که فروش بلیط آنها اینترنتی است، به نمایش گذاشته می شود و برای اصحاب فرهنگی و رسانه سهمیه هایی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام کریمی از برپایی نمایشگاه عکس مجاهدتهای حجت الاسلام والمسلمین حسنی در ایام دهه فجر خبر داد و عنوان کرد:  به منظور ارج نهادن به مبارزات و مجاهدات حجت الاسلام والمسلمین حسنی در دوران انقلاب و به ویژه حماسه دوم بهمن، نمایشگاه عکسی در دهه فجر امسال برپا می شود.

وی به اجراهای خیابانی در نقاط مختلف ارومیه اشاره و ابراز کرد: جُنگهای مختلف با شور و نشاطی در ایام پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستانهای مختلف برگزار می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از اجرای برنامه های موسیقی محلی و متنوع غیر کنسرت در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: برای نشان دادن موسیقی فاخر استان چنین برنامه های متنوعی اجرا می شود.

وی اجرای عصر شعر در همه شهرستانهای آذربایجان غربی را یکی دیگر از سری برنامه های دهه فجر خواند و اضافه کرد: امسال کتابهای انقلابی در نمایشگاه کتاب عرضه شده و برای حمایت از ناشرین دردور اول 60 میلیون تومان کتاب خریداری شد و در سری دوم 40  میلیون تومان صرف خرید کتاب می شود./936/202/ب2

ارسال نظرات