۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۷۳۸۷۱
حجت الاسلام والمسلین غفوری:

تحصیل علم بدون تهذیب کاری بیهوده است

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه با بیان این که اساس کار در حوزه تربیت است، تفاوت حوزه علمیه با دیگر نهادهای علمی دنیا را در مسئله اخلاق دانست و گفت: اگر مجموعه تهذیب در مدارس علمیه موفق باشد، فعالیت مابقی معاونت ها نیز مثمر ثمر بوده و جواب خواهند گرفت.
حجت الاسلام غفوری

به گزارش خبرگزاری رسا،‌حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون تهذیب حوزه های علمیه اظهار داشت: تحصیل علم بدون تهذیب و تربیت، کاری بیهوده است؛ چراکه سراسر ضرر بوده و خطر او برای جامعه بسیار زیاد است.

وی ابراز داشت: اگر امر تربیت به درستی انجام گیرد؛ اگرچه از نظر علمی جایگاه مناسبی نداشته باشد، یقینا مثمر ثمر بوده و اثرگذار است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: اگر مجموعه تهذیب در مدارس علمیه موفق باشد، فعالیت مابقی معاونت ها نیز مثمر ثمر بوده و جواب خواهند گرفت.

معاون امور استان های حوزه های علمیه تصریح کرد: اگر ظرف تربیت، پاکیزه شد و علم در این ظرف قرار گرفت، یقینا نتیجه خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با بیان این مطلب که اساس کار در حوزه های علمیه، تربیت است، ابراز داشت: تفاوت ما با تمام نهادهای علمی دنیا در مسئله اخلاق است؛ چراکه اهمیت اخلاق در حوزه های علمیه بسیار پررنگ بوده و برنامه ریزی ها بر اساس آن می باشد.

وی اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی، معاون سابق تهذیب حوزه های علمیه از نخبگان این مسیر بوده و کارها در این سال ها بسیار به پیش رفته و ساختار مناسبی پیدا کرده است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی از کاندیداهای جدی معاونت تهذیب بوده اند؛ اما پیش از آنکه مدیر حوزهای علمیه ت

میمی بگیرند، ایشان برای دفتر مقام معظم رهبری انتخاب شدند تا بتوانند در این دفتر به ایفای نقش بپردازند.

وی تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین ملکی، معاون جدید تهذیب حوزه های علمیه نیز از سابقین مسیر تهذیب بوده و فعالیت های زیاد و مثمرثمری در این سال ها داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری بیان داشت: مدیر جدید، تحولات جدید را نیز به دنبال خواهد داشت و ان شاءالله این تحولات در معاونت تهذیب حوزه های علمیه نیز رخ خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری اظهار داشت: مدیر حوزه های علمیه همت بسیار زیادی نسبت به موضوع تهذیب و تربیت داشته و بسیاری از جلسات شورای معاونین حوزه های علمیه نیز با این موضوع انجام می گیرد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: آیت الله اعرافی، شخصیتی صاحب نظر در موضوع تهذیب و تربیت بوده و اهمیت ویژه ای برای این موضوع قائل می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: بنده از طرف شورای عالی و مدیر حوزه های علمیه از زحمات هشت ساله حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی، تقدیر و در جایگاه جدید برای وی آرزوی موفقیت داریم./843/102/ب3

ارسال نظرات