۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۷۳۸۴۷
سرپرست تبليغات اسلامي هرمزگان:

1800 مداح هرمزگاني در سامانه طوبي ساماندهي شده اند

سرپرست تبليغات اسلامي هرمزگان از ساماندهي 1800 مداح و ذاكر اهل بيت(ع) در سامانه طوبي خبرداد و گفت: مداحان و ذاكران اهل بيت(ع) از سرمايه هاي انساني سازمان تبليغات اسلامي هستند.
حجت الاسلام انصاري راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علي اكبر انصاري راد امروز در ديدار با سروان كمالي معاون اجتماعي مرزباني استان هرمزگان، با تاكيد بر لزوم ساماندهي مداحان و ذاكران اهل بيت(ع) گفت: ثبت نام و ساماندهی مداحان در سامانه طوبي به صورت هماهنگ با سراسر کشور در هرمزگان، انجام شده است.

وي در ادامه افزود: مداحان و ذاكران اهل بيت(ع) در مناسبت هاي مختلف مذهبي با حضور در مراسمات به مدح و ثناي ائمه معصومين (ع) مي پردازند و نقش مهمي در اشاعه و تروج فرهنگ اهل بيت(ع) دارند.

سرپرست تبليغات اسلامي هرمزگان در ادامه از ساماندهي 1800 مداح و ذاكر اهل بيت(ع) در اين سامانه خبرداد و تصريح كرد: مداحان و ذاكران اهل بيت(ع) از سرمايه هاي انساني سازمان تبليغات اسلامي هستند.

حجت الاسلام انصاري راد، راه اندازي سامانه طوبی را برای رصد کردن فعالیت مداحان مهم برشمرد و ابراز داشت: در این سامانه علاوه بر مداحان و شعرای آیینی، انجمن های اسلامی، کانون های فرهنگی و هیئت های مذهبی نیز ثبت و ساماندهی می‌شود.

وي با بیان اینکه مداحان و تشکل های دینی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند، تصريح کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی صورت گرفته، تاکنون در مرکز شهرستان‌ و ديگر شهرستانها استقبال خوبی از این طرح شده است.

سرپرست تبليغات اسلامي هرمزگان گفت: امنيت بي نظير در كشور نتيجه زحمات و تلاش‌هاي شبانه روزي مرزبانان، نيروي انتظامي و ساير دستگاه هاي امنيتي است به همين دليل كشور ايران اسلامي در زميه امنيت، حرف اول را در منطقه و جهان مي زند.

حجت الاسلام انصاري راد باتاكيد بر اينكه تمامي فعاليت هاي فرهنگي اجتماعي به سمت امنيت پايدار سوق داده شود تصريح كرد: زمينه همكاري خوبي براي انجام فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي به صورت دوجانبه فراهم شده كه مي تواند در جهت كاهش و رفع آسيب هاي اجتماعي موثر باشد. 

وي، فعاليت 1400 هيئت مذهبي، 74 كانون فرهنگي مساجد، ساماندهي 1800 مداح و ذاكر اهل بيت(ع) در سامانه طوبي، ساماندهي 550 مبلغ در سامانه سجام، فعاليت 230 موسسه و خانه قرآني از جمله ظرفيت هاي تبليغات اسلامي هرمزگان نام برد.

سرپرست تبليغات اسلامي هرمزگان در ادامه، فعاليت 600 بانوي فرهيخته هرمزگاني در حوزه زنان و آسيب هاي مربوط به آنان، انتشار مطالب در سايت فرهنگي و اطلاع رساني تبيان هرمزگان و فعاليت در فضاي مجازي و همچنين انتشار اخبار اداره كل تبليغات اسلامي هرمزگان و دفاتر شهرستاني در سايت خبري ido از ديگر ظرفيت هاي تبليغات اسلامي استان برشمرد.
 

كاهش آسيب هاي اجتماعي هدف اصلي فعاليت هاي فرهنگي است 

در ادامه اين ديدار، سروان كمالي معاون اجتماعي مرزباني استان هرمزگان از عقد تفاهم نامه اي با آموزش و پرورش خبر داد و گفت: اين تفاهم نامه با هدف ارائه آموزش هاي لازم در خصوص بيان پيامدهاي شوم استعمال مواد مخدر صنعتي و مشروبات الكلي منعقد شده است.

وي در ادامه از ارائه آموزش ‌هاي لازم در خصوص آسيب‌هاي مناطق نظير قاچاق سوخت، مواد مخدر به مرزنشينان و صيادان خبر داد و تصريح كرد: كاهش و رفع آسيب هاي اجتماعي هدف اصلي ما از انجام فعاليت هاي فرهنگي است./851/202/ب3

 

ارسال نظرات