۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۴۷۳۸۳۹
امام جمعه آمل:

ارزش های نظام و اسلام در مجوز برنامه های هنری مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه ‌آمل گفت: ضرورت دارد در دادن مجوزها مسائل شرعی و خواسته های جامعه دیده شود تا خدایی ناکرده مشکلاتی بوجود نیاید.
آمل آمل آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در دیدار با مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که دادن مجوز برای برنامه های هنری باید کارشناسی باشد، گفت: ضرورت دارد در دادن مجوزها مسائل شرعی و خواسته های جامعه دیده شود تا خدایی ناکرده مشکلاتی بوجود نیاید.

وی افزود: متاسفانه در جامعه شهری امروز گریه ها عمومی و شادی و خنده ها مخفی شده است و نباید در این مسیر گام برداریم که مورد پسند نیست.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که دین مبین اسلام به امر شادی توجه کرده است، گفت: کسانی هستند که برداشت های نادرستی از اسلام ناب محمدی دارند درحالی که ائمه اطهار(ع) به امر شاد بودن تاکیدات فراوانی داشتند.

امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: زیبنده جامعه اسلامی زیبنده نیست که جوانان برای شاد بودن به دنبال برنامه های زیرزمینی بروند و نیاز است تا مدیران فرهنگی با برنامه ریزی حرکت کنند.

امام جمعه آمل ادامه داد: ما با برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مخالف نیستیم بلکه نباید با دادن مجوزها ارزش های نظام و اسلام زیر سووال برود که ضرورت دارد به این امر مهم توجه شود.

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: فضای آرامش، شادابی و نشاط در جامعه باشد و باید این شادابی به نفع جوانان قرار گیرد که می تواند برکات و دستاوردهای خوبی برای جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز ۲۳ نهاد با بودجه های فراوان در کشور درگیر آسیب های اجتماعی هستند اما باز هم شاهد افزایش این آسیب ها هستیم که نباید این گونه بوده و ضرورت دارد چاره اندیشی شایسته ای صورت گیرد.  

امام جمعه آمل اظهارداشت: خوشبختانه  تعامل بسیار خوبی با مراکز فرهنگی داریم که نیاز است از همه ظرفیت ها و فرصت ها در راستای توسعه فرهنگی بهره گیری لازم و شایسته ای انجام شود.

حجت الاسلام مرتضوی خاطرنشان کرد: درآینده نزدیک پژوهشکده صحیفه سجادیه که در جامعه اسلامی مظلوم واقع شده است را در سطح شهرستان آمل راه اندازی می کنیم.

وی با بیان این که ترویج فرهنگ دینی مورد توجه است، گفت: ضرورت دارد از همه فرصت ها برای گسترش اندیشه های دینی در جامعه استفاده لازم و شایسته ای صورت دهیم.

امام جمعه آمل با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان اظهارداشت: دشمنان همواره به دنبال ضربه به فرهنگ دینی و تحقق اهداف و برنامه های خود هستند که نیاز می رود توجه شایسته برای خنثی سازی هجمه های آنان صورت گیرد.

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: تضعیف اندیشه های دینی و فرهنگی اسلامی از جمله رویکردهای  دشمنان است که باید مراقب و دقت شایسته ای در این مسیر انجام شود که امری مهم و اساسی است./1314/202/ب3

ارسال نظرات