۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۴۷۳۸۳۶
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هدایت و نظارت ائمه جمعه سبب کاهش ناهنجاری های عرصه هنر می شود

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هدایت و نظارت ائمه جمعه می تواند جلوی بسیاری از ناهنجارهایی که در عرصه هنر ایجاد می شود را بگیرد و رهنمودهای این عزیزان اثرگذار است.
آمل آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، محمدمهدی احمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در دیدار با امام جمعه آمل با بیان این که ائمه جمعه در شهرهای می توانند بعنوان پشتوانه برنامه های هنری باشند، گفت: هدایت و نظارت ائمه جمعه می تواند جلوی بسیاری از ناهنجارهایی که در عرصه هنر ایجاد می شود را بگیرد و رهنمودهای این عزیزان اثرگذار است.

وی افزود: با هدایت پدرانه ائمه جمعه در شهر و همکاری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یک نشاط شرعی در ایجاد شود و خدایی ناکرده در این مسیر حرکت نکنیم تا از طرف دشمنان خارجی نشاط کاذب به مردم تزریق شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: اقتضای جوانی است که تلاش کند و ما باید برنامه ریزی داشته باشیم تا هدایت ها در جهت صحیح باشد.

وی ادامه داد: اگر در نظام فکری برنامه ریزی برای نشاط جوانان وجود داشته باشد مشکلات کمتری خواهیم داشت که نیاز است در این عرصه تلاش و کوشش لازم صورت گیرد.

 احمدی ادامه داد: باید نگاهها را عوض کنیم و ضروری است تا در چهارچوب قانون حرکت کنیم و اگر تمام برنامه های هنری قانونی باشد با مشکلات کمتری روبرو می شویم.

 وی تصریح کرد: کسانی که با مجوز برای برگزاری برنامه های هنری اقدام می کنند تمام جوانب را درنظر می گیرند و اگر مدیریت درست داشته باشیم شاهد برنامه های شاد که مورد پسند مردم باشد خواهیم بود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که نمی شود به سبب چند نظر برنامه های هنری را ممنوع کرد، گفت: متاسفانه ممنوع کردن برنامه های هنری سبب می شود که گروه های زیرزمینی فعالیت خود را ادامه دهند.

احمدی ادامه داد: خاصیت برنامه های هنری این است که باید مدیریت کنیم و اگر این مدیریت وجود نداشته باشد از چهارچوب حاکمیتی خارج می شویم.

احمدی تصریح کرد: برنامه های هنری هدایت شده سبب کاهش جرائم و معضلات اجتماعی می شود که باید نشاط جوانان را تامین کنیم و تلاش های ارزنده ای را در این مسیر داشته باشیم.

وی وظیفه اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نظارت و حمایت از جریانات فرهنگی، هنری و مذهبی دانست و افزود: در این راستا تفویض کردن امور به بخش خصوصی یکی از مواردی است که در اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

احمدی تصریح کرد: ظرفیت ها و استعدادهای بسیار خوبی در حوزه های مختلف قرآنی، فرهنگی و هنری در استانها داریم و باید این استعدادها را شناسایی و از این ظرفیت استفاده لازم را داشته باشیم.

وی افزود: امروز زبان هنر از زبان خطابه تاثیر بیشتری دارد و هنرمندان می توانند با یک برنامه ریزی منطقی بسیاری از خوبی ها و ارزش ها را به جامعه منتقل کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتماد سازی خوبی را در فضای فرهنگی و هنری ایجاد کرده است و با این امر می توان پشتوانه خوبی به نام اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در عرصه های  مختلف داشته باشیم./1314/202/ب3

ارسال نظرات