۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۷۳۸۳۳
همزمان با دهه مبارک فجر؛

۱۱ همایش «مسجد و انقلاب اسلامی» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر ۱ ۱ همایش «مسجد و انقلاب اسلامی» در شهرستان های استان برگزار می‌شود.
مسجد

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد ملایی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی ظهر امروز در کمیته مساجد ستاد دهه فجر که در سالن جلسات دبیرخانه کانونهای مساجد برگزار شد، اظهار داشت: باید بیان شود که ماهیت کمیته‌های ستاد دهه فجر برنامه‌ریزی است و یا دریافت برنامه‌ها که پیشنهاد می‌شود در راستای جلوگیری از موازی کاری در اجرای برنامه‌ها، جلسات به منظور برنامه‌ریزی برنامه‌ها تنظیم و برگزار شود.

وی در ادامه از توزیع ۲۵۰۰ جلد کتاب «بچه‌های مسجد» در سطح استان همزمان با بهمن ماه خبر داد و افزود: همچنین کتاب «پیام عاشورا » ویژه روحانیون و ائمه جماعات در مساجد توزیع می‌شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همچنین در این ایام پوستر «رواق معرفت» بین مساجد استان توزیع می‌شود، ادامه داد: در راستای تحقق مسجد طراز اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد اقدام به برگزاری سلسله همایش‌ها و کارگاه‌هایی کرده است که ۴۴ کارگاه و همایش متناسب با نامگذاری‌های روزشمار دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ملایی افزود: هیات امنا، ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیح و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این کارگاه‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

وی به استقبال خوب جامعه  هدف از این همایش‌ها در شهرهای زیرکوه، نهبندان، قهستان و خوسف اشاره کرد و گفت: این همایش‌ها و کارگاه‌ها با حضور اساتید مجرب و برجسته برگزار می‌شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این کارگاه‌ها تا پایان فروردین ماه سال آینده طول می‌کشد، گفت: در هر کارگاه ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر شرکت می‌کنند و به طور متوسط در هر دوره از کارگاه‌ها از ۳ تا ۵ هزار نفر تحت پوشش قرار داده می‌شوند.

حجت الاسلام ملایی با بیان اینکه در یک دوره همایش مساجد طراز اسلامی ۵ هزار نفر تحت پوشش قرار داده می‌شود، تصریح کرد: در ایام الله دهه مبارک فجر همایش مسجد و انقلاب اسلامی در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی با تقدیر از همدلی بین نهادهای مرتبط با مسجد افزود: در تمامی این همایش‌ها بسته فرهنگی بین شرکت‌کنندگان توزیع می‌شود./101/880/ب1

ارسال نظرات