۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۷۳۸۲۸
امام جمعه همدان:

دشت وجود انسان نیازمند باغبانی و حراست است

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: دشت وجود انسان نیازمند باغبانی و حراست است و باید از خارستان وجود گلستانی بدیع به وجود بیاید و باید دانست که طبع انسان صد راه به شر دارد.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان، ظهر امروز در دیدار اعضای حلقه صالحین معاونت عملیات سپاه انصار الحسین(ع) با اشاره به جایگاه اخلاق در جامعه گفت: هر چیز غیر طبیعی نابود شدنی است و عاقبت برای صلحا است و زمین برای بندگان خداوند است.

وی افزود: بشر برای کمال آفریده شده است انسان به خودی خود هزاران ایراد دارد و اگر هر کدام از ما را تجیه کنند هزاران عیب داریم و به همین دلیل است که از میلیون ها انسان یک نفر عارف کامل می شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: دشت وجود انسان نیازمند باغبانی و حراست است و باید از خارستان وجود گلستانی بدیع به وجود بیاید و باید دانست که طبع انسان صد راه به شر دارد.

وی با اشاره به اهمیت اخلاق در جامعه اظهار داشت: در تجزیه هر انسان از نوک پا تا فرق سر هزاران شر و پلیدی وجود دارد و انسان کامل هزاران رذیله را از نهاد خود پاک می کند و خود را بهشتی می کند.

آیت الله طه محمدی یادآور شد: مشکل مردم این است که خود را برای سعادت تربیت نمی کنند و برای حرکت انسان به سوی سعادت همه ابزار و لوازم باید در نظر گرفته شود در غیر این صورت حرکت ممکن نیست.

وی با بیان این که  اصلاح اخلاق نیازمند تلاش و اهتمام است گفت: در اصطلاح اخلاقی اخلاق رذیلت و فضیلت با هم تفاوت دارند و باید دانست که به ازای هر صفت شیطانی یک فضیلت رحمانی وجود دارد.

امام جمعه همدان ابراز داشت: الان جامعه بشری در سراسر دنیا از هر انسانی یک دنیا ضرر و زیان سرازیر اسنت و در قرآن آمد است ظهر الفساد و فی البر و البحر که این نشان از ذات عصیان گر انسان است.

وی در پایان گفت: انسان های استاندارد کسانی هستند که تمام عیب و علت ها و نقائص را از درون خود ریشه کن کرده اند که به آنها انسان کامل می گویند./979/202/ب3

ارسال نظرات