۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴۷۳۸۰۹
رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل:

گرامیداشت دهه فجر از تكاليف ديني و انقلابي است

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل، توجه به قرآن کريم را از وجوه برکت و انسجام نظام اسلامي دانست و گفت: گراميداشت دهه فجر از تکاليف ديني هر فرد جامعه و تکليف انقلابي همه ما است که به عنوان دستگاه‌هاي فرهنگي و قرآني دينِ خود را به انقلاب ادا کنيم.
حجت الاسلام سميع الله مردان حجت الاسلام سميع الله مردان حجت الاسلام سميع الله مردان حجت الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سميع الله مردان صبح امروز در نشست هماهنگي کميته قرآن، مساجد و تشکل هاي ديني مردمي ستاد دهه فجر كه در سالن اجتماعات فرمانداري آران و بيدگل برگزار شد، با اشاره به اينکه امام خميني(ره) رمز پيروزي انقلاب را اتکا به قرآن دانسته اند، تصريح کرد: ملت ايران تمام پيروزي ها و افتخارات خود در عرصه هاي مختلف از بدو انقلاب اسلامي تاکنون را وامدار اتکال به قرآن و اهل بيت(ع) مي داند.

وي افزود: خداوند متعال در قرآن کريم تعظيم شعائر ديني را نشان دهنده تقواي دل ها خوانده و اين امر ضرورت بزرگداشت مراسم هاي انقلابي و ديني را به ما يادآور مي شود.

رييس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل، توجه به قرآن کريم را از وجوه برکت و انسجام نظام اسلامي دانست و خاطر نشان کرد: گراميداشت دهه فجر، از تکاليف ديني هر فرد جامعه و تکليف انقلابي همه ما است که به عنوان دستگاه‌هاي فرهنگي و قرآني دينِ خود را به انقلاب ادا کنيم.

حجت الاسلام مردان افزود: اکنون که 38 بهار از انقلاب سپري شده است، شاهد صحنه هاي متعددي از عنايات الهي و حضور مردم در صحنه هستيم و با هدايت هاي داهيانه رهبر معظم انقلاب و وحدت و همدلي ملت از گردنه هاي سخت اين پرفراز و نشيب عبور کرده ايم و اکنون اين درخت انقلاب در حال رشد و تعالي است.

وي تصريح کرد: در حالي که دشمن پيش از انقلاب به دنبال محو کردن نام اسلام، قرآن و دين بود، انقلاب اسلامي موجي گسترده عليه اين تفکر در جهان ايجاد کرد و هم اکنون آثار آن را با صدور انقلاب در ديگر کشورها و مبارزه طلبي و آزادي خواهي آنان شاهد هستيم.

حجت الاسلام مردان خاطر نشان کرد: وظيفه همه ما انتقال ارزش هاي والاي الهي و انقلابي به نسل هاي سوم و چهارم انقلاب است و دهه فجر فرصت مناسبي براي احياي اين ارزش ها است.

مسؤول کميته قرآن، مساجد، روحانيت و تشکل هاي ديني مردمي ستاد  دهه فجرآران و بيدگل با اشاره به اينکه از تجميع چندين کميته، اين کميته واحد تشکيل شده افزود: به همين دليل، فعاليت کميته بسيار حساس و گسترده است و هماهنگي همه دستگاه ها براي اين حجم فعاليت را مي طلبد.

حجت الاسلام مردان با اشاره به اينکه دهه فجر انقلاب اسلامي مي‌تواند تبلور هم‌افزايي و تعامل دستگاه‌هاي فرهنگي باشد، خاطر نشان کرد: سازمان تبليغات اسلامي در اين حوزه به عنوان هماهنگ‌کننده فعاليت‌هاي حوزه قرآن، مساجد، روحانيت، قرآن و تشکل هاي ديني مردمي دهه فجر انقلاب اسلامي است و همه دستگاه‌ها و نهادهاي عضو مسؤول اجراي برنامه‌هاي اين حوزه در دهه فجر هستند.

رييس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل با اشاره به اينکه دشمن به دنبال ايجاد موج منفي عملکرد انقلاب اسلامي و سست کردن اعتقادات آينده سازان ايران اسلامي است، بیان کرد: ما براي مقابله با اين هدف دشمن، وظيفه داريم دستاوردهاي انقلاب را براي مردم ملموس تر کنيم و اين ايام بهترين زمان براي تقويت حس اميد و تلاش در جامعه است.

حجت الاسلام مردان افزود: همه وظيفه داريم براي نگهداري از اين ميراث ارزشمند امام راحل و شهدا تلاش کنيم و دهه فجر فرصت مغتنمي براي رسيدن به اين هدف والا است.

در ادامه ميثم نمكي رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آران و بيدگل نيز در اين نشست، گفت: دهه فجر فرصت مناسبي براي احصاي نتيجه فعاليت هاي سال و بهره برداري از آن در جهت اميدآفريني است.

وي، توجه به ذائقه مخاطبين را براي اجراي برنامه هاي مفيد و مؤثر قرآني مهم خواند و افزود: اين دهه فرصتي است تا جايگاه فعاليت هاي دستگاهي به هم نزديک شود.

دبير شوراي فرهنگ عمومي آران و بيدگل، کيفيت بخشي به برنامه هاي دهه فجر را مهم خواند و تاکيد کرد: عصاره فعاليت هاي قرآني بايد در اين دهه ذيل يک برنامه جامع تجميع شود.

نمکي افزود: تجليل از حافظان، قاريان، مفسران، حاملان و پيشکسوتان و فعالان قرآني و قدرداني از فعاليت هاي يک ساله قرآني آنان در ايام الله دهه فجر مي تواند در ترغيب نوجوانان به فعاليت هاي قرآني و توسعه و ترويج فرهنگ قرآني جامعه مؤثر باشد.

برگزاري محافل قرآني در بقاع متبرکه، مؤسسات قرآني و مساجد در طول دهه فجر، برگزاري يادواره شهداي روحاني در روز 12 بهمن، اجراي طرح 22 جشن در 22 مسجد، برگزاري همايش هيئات مذهبي و تجليل از پيرغلامان متوفي، بازديد تشکل هاي ديني مردمي از موزه عبرت، برگزاري مسابقات قرآني، برگزاري يادواره شهداي گمنام و شهداي مدافع حرم از مهم ترين برنامه هاي مصوب اين کميته بود.

شايان ذکر است، مسؤوليت کميته قرآن، مساجد، روحانيت و تشکل هاي ديني مردمي ستاد دهه فجرانقلاب اسلامي آران و بيدگل با اداره تبليغات اسلامي اين شهرستان است و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، اوقاف و امور خيريه و نهادهاي فرهنگي مردم نهاد، شوراي هيئات مذهبي، حوزه هاي علميه از ديگر دستگاه هاي عضو اين کميته هستند./202/1307/ب1

ارسال نظرات