۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۴۷۳۸۰۵
آیت‌الله مهمان‌نواز:

نماز اول وقت راز دستیابی به نصرت‌های متعالی است

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ترویج و تبیین بیش از پیش نماز اول وقت در جامعه، گفت: اقامه نماز اول وقت راز دستیابی به موفقیت‌ها و نصرت‌های متعالی در زندگی است.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع شماری از مسؤولان فرهنگی، با اشاره به اهمیت ترویج اقامه نماز در جامعه، افزود: باید این مهم به‌صورت ویژه در دستور کار متولیان فرهنگی و مذهبی بوده و موضوع اقامه نماز بیش از پیش در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان جامعه تبلیغ و ترویج شود.

وی با بیان اینکه نماز سیر و سلوک عارفانه انسان برای رسیدن به بالاترین مقام های دنیوی و اخروی است، اضافه کرد: آنچه انسان را در منظر خلق و خدا زیبا و خواستنی می‌كند مناجات بوده و نماز بالاترین درجه راز و نیاز با معبود بی‌همتا است.

آیت‌الله مهمان‌نواز ادامه داد: انسان هر چه را می‌خواهد می‌تواند در نماز كسب كند و شرط قبولی همه طاعات نماز است؛ از این‌ رو باید توجه به نماز ویژه باشد.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آثار و بركات نماز در زندگی، خاطرنشان کرد: ما هر چه داریم از لطف بی‌کران خداوند رحیم و رحمان است، البته ما هیچ نداریم و هیچ نیستم و هر چه هست از او است.

به گفته وی، در این زمینه نماز كلید همه موفقیت‌ها و نصرت‌ها است؛ زیرا نماز را در اول وقت خواندن و اهتمام داشتن به نماز، راز رسیدن به همه مدارج و كامیابی است.

آیت‌الله مهمان‌نواز با تأکید بر اینکه باید همه تلاش کنیم نماز را قدر دانسته و این نور چشم رسول خدا(ص) را احترام كنیم، اضافه کرد: اقامه نماز اول وقت راز دستیابی به موفقیت‌ها و نصرت‌های متعالی در زندگی است.

وی تصریح کرد: رسیدن به همه خواسته‌ها در زندگی در سایه رعایت تقوا و ایمان به خدا است؛ به‌ گونه‌ای که اگر تقوا پیشه كنیم و به‌ مراتب آن كه یكی از آن مراتب، نماز است اهتمام كنیم، همه چیز خواهیم داشت.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: به جوانان توصیه می‌كنم نماز را اول وقت و با توجه بخوانند، بعد اگر خواسته‌ای دارند بگویند و از خدا بخواهند و ایمان داشته باشند كه به فضل الهی به آن خواسته می‌رسند./9314/202/ب2

ارسال نظرات