۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۷۳۸۰۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس:

مداحان بستر همگرایی در جامعه را فراهم کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: کار و عمل مداحان باید در راستای ایجاد وحدت و همدلی باشد و بستر همگرایی را در جامعه فراهم کند.
انتخاب کانون مداحان شیراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس، در مراسم انتخابات کانون مداحان شیراز به مسؤولیت مهم و خطیر مداحان اشاره کرد و گفت: کار و عمل مداحان باید در راستای ایجاد وحدت و همدلی باشد و بستر همگرایی را در جامعه فراهم کند.

وی تصریح کرد: اشکی که مداحان بر چشمان مردم جاری می‌کنند زمینه‌ساز قبولی توبه است و پاکی جسم و روح را به همراه دارد.

حجت‌الاسلام مهرابی با بیان این‌که  مداحان بستری را فراهم می‌کنند که رنگ و بوی خدایی دارد، خاطرنشان کرد: جای که بوی خدا می‌دهد صبغه اخلاص به خود می‌گیرد.

رفتار و گفتار مداحان باید با عملشان یکی باشد

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام شکرالله دانش معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، مداحان را الگوی اخلاقی جامعه  بیان کرد و گفت: مردم علاوه بر صدای خوب و دل‌نشین مداحان،  خواهان شنیدن مطالب مستند از آن‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی و گستردگی فضای مجازی مداحان باید از مطالب مستند استفاده  کنند.

حجت‌الاسلام دانش با بیان این‌که رفتار و گفتار مداحان باید با عملشان یکی باشد، تصریح کرد: دفاع از ولایت باید اولویت اول مداحان باشد.

در ادامه کاظم محمدی که برای دو سال دیگر به‌عنوان رئیس کانون مداحان فارس انتخاب شد، در سخنانی ابراز داشت: کانون مداحان فارس به کمک سازمان تبلیغات اسلامی جهت سازماندهی، آموزش، هدایت و نظارت بر عملکرد مداحان به‌ویژه مسائل اخلاقی فرد مداح، شیوه‌های مداحی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: تمام تلاش کانون مداحان برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری در این موضوع است و تلاش خواهیم کرد به کمک همه اعضا کانون و مسؤولان مداحان جوان را شناسایی و نسبت به آموزش مداحان پیشکسوت اقدام کنیم.

محمدی یکی از اهداف کانون مداحان را اصلاح شیوه‌های عزاداری و نظارت بر مجریان بیان کرد و گفت: تمام تلاش کانون مداحان  برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در این موضوع است.

لازم به ذکر است انتخابات کانون مداحان شیراز نیز برگزار شد که کاظم محمدی به‌عنوان رئیس، خلیل نگهبان نائب رئیس و سید عباس انجوی به‌عنوان دبیر کانون، انتخاب شدند./202/919/ب1

ارسال نظرات