۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۴۷۳۷۸۳
در گفت وگو با رسا تشریح شد؛

چرایی نفی اقتصاد لیبرالی از سوی اسلام

امام جمعه تکاب گفت: بی عدالتی و ظلم نخستین لکه ننگی است که باید از دامن جمهوری اسلامی ایران به ویژه در مسائل اقتصادی برطرف شود.
امام جمعه تکاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اقتصاد بر پایه تفکرات لیبرالی در دین اسلام مطرود است و ابتلای سران حکومتی در نظام اسلامی بسیار آسیب زننده به ماهیت این نظام و انقلاب اسلامی است، چرا که اگر ما قصد اجرای اقتصاد لیبرال محور در ایران را داشتیم، دولتهای علم، هویدا و بختیار هم قدرت و امکان اجرای آن را داشتند.

باید به این موضوع اندیشید که اساسا چرا ملت علیه طاغوت شورید و انقلاب اسلامی پیروز شد؟ آیا هدف عقبگرد به آرمانهای پست مادی بود یا رسیدن به آرمانهای والای اخلاق، عدالت و انسانیت برپایه تعالیم نجات بخش دینی.

جهان در تعریف اسلامی ارزش و اعتباری ندارد و بر این اساس نعمات آن نیز حائز اهمیت نیست و اینکه چرا با وجود پست بودن نعمات مادی دین مخالف نظام سرمایه داری و لیبرال هست؟ پاسخ روشن است، چون چنین نظامی خارج از دایره عدالت و انصاف تعریف شده و در صورت محقق نشدن عدالت ظلم به زیردستان، قدرت نمایی و تبرج ثروتمندان بروز پیدا می کند که آثار شوم خود را دارد.

جامعه دینی محل هنرنمایی لیبرالها و شیفتگان زر و قدرت نیست و بر این اساس با حجت الاسلام عبدالله محمدی، کارشناس مسائل دینی و امام جمعه تکاب به بحث و گفت وگو نشسته ایم.

امام جمعه تکاب در پاسخ به این سوال که چرا در دین اسلام ثروت اندوزی مورد سرزنش قرار گرفته است؟ گفت: در دین اسلام کنز حرام است، چون نباید عده ای سرمایه های مملکت حتی شخصی را در دست خود نگه دارند و پیامبراکرم(ص) برای اینکه این داستان در مدینه رخ ندهد و ثروتمندان بر عموم مردم سیطره نیابند، اجازه ندادند که سرمایه را در دست خود نگه داشته و انبار کنند.

وی افزود: بر اساس کلام الهی عدم رضایت و اجازه برای تجمع ثروت در دست افراد این است که سرمایه فقط در دست عده ای نباشد تا بر مردم سیطره داشته باشند.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: چون سرمایه برای گذران مملکت و استفاده عموم مردم از آن است، امکانات اگر در دست عده ای جمع شود اتفاقهای نادرستی در جامعه رخ می دهد، به طور مثال ثروت وسیله خرید افراد کم درآمد و سوءاستفاده ثروتمندان از جایگاه خود می شود.

تاثیر ثروت اندوزی قشری خاص بر وضعیت سیاسی جامعه

امام جمعه تکاب در پاسخ به این سوال که تاثیر ثروت اندوزی قشری خاص بر وضعیت سیاسی جامعه اسلامی چیست؟ اظهار داشت: اولین اثر ثروت اندوزی سلطه سیاسی است، چون کسانی را باپول می خرند که برای آنان نفع دارند یا در انتخابات با پول مردم را به سمتی سوق می دهند که به مهره های آنها رای دهند و آدمهایی که در مجلس، شورا و ریاست جمهوری به منافع آنان رای دهند، انتخاب شوند.

وی افزود: خدای متعال پیامبر الهی(ص) را برای اجرای قسط و عدالت در زمین فرستاده است و دین اسلام با این هدف در جهان تبیین شده است، ولی وقتی پول و سرمایه در دست عده ای باشد هرگز عدل و قسط در جامعه پیاده نمی شود و سرمایه دار برای سلطه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در تلاش است، به این علت کنز و سرمایه داری خصوصا از سوی مسؤولان حرام است.

آثار تجملگرایی دولتمردان در جامعه دینی

مدیر مدارس علمیه تکاب به آثار تجملگرایی مسؤولان در جامعه اسلامی اشاره و ابراز کرد: وقتی مردم ببینند مسؤولان به دنبال تجملگرایی و سرمایه داری هستند مردم هم از طریق روشهای قانونی و غیرقانونی برای رسیدن به سرمایه تلاش می کنند.

وی ادامه داد: وقتی مردم ببینند مسؤولان به دنبال سرمایه داری، تجملگرایی، خانه، ماشین و امکانات آنچنانی هستند و همسر و فرزندان آنان هر یک ماشینی آنچنانی سوار شده، از فلان جور امکانات استفاده کرده و به مسافرتهای آنچنانی می روند، به طور حتم عموم مردم تلاش می کنند که به این سمت بروند و نتیجه آن فساد در جامعه است که در اثر آن دزدی، دروغگویی، فریبکاری و سواستفاده از بیت المال افزایش یافته و اعتنایی به کشور نمی شود.

حجت الاسلام محمدی افزود: در امتداد آن رفتارهای دیگری هم شایع می شود؛ عده ای برای رسیدن به پول و سرمایه خیانت می کنند و جاسوسی معمولا از این کانال اتفاق می افتد، دشمنان به دنبال افراد بلندپروازی می گردند که امکانات مالی ندارند و به مسؤولان در این رابطه اعتراض دارند، این افراد را با پول و سرمایه می خرند و در نتیجه خیانتها به این مملکت اتفاق می افتد.

 پیامدهای نظام سرمایه داری در جهان

امام جمعه تکاب به پیامدهای نظام سرمایه داری در جهان اشاره و ابراز کرد: لیبرال دموکراسی که از نظر غربیان بهترین شیوه حکومتداری در جهان شناخته شده است با سبکی که ما در اروپا و آمریکا مشاهده می کنیم چنین مساله ای صحیح نیست، در این روش عده ای قلیل با پول و سرمایه به جامعه تحمیل شده اند.

وی اضافه کرد: لیبرالها عده ای حزبها، سیاستمداران قوی و فرهنگها را با پول جذب خود کرده و با پول و سرمایه به مردم می شناسانند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

مدیر حوزه علمیه تکاب گفت: لیبرال دموکراسی به حقیقت معنی آزادی نیست، اگر جنایتهایی که لیبرال دموکراسی در دنیا مرتکب شده است بررسی شود 100 برابر جنایتهایی است که کمونیستها در دنیا مرتکب شده اند.

وی ادامه داد: جنایتهایی که لیبرالها الان در سوریه مرتکب شده اند و جنایتهایی که در آمریکای لاتین صورت گرفته؛ چقدر انسانهای بیگناه و مستضعف از بین رفته، در شیلی چقدر افراد را توانستند به وسیله یک دیکتاتور از بین ببرند و حکومت رسمی و قانونی سالوادور را ساقط کرده و یک فرد جنایتکار کودتاگر را بر سر کار آوردند.

نقش لیبرالها در کودتاهای نظامی رخ داده در جهان

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: نوعا کودتاهایی که در پاکستان، ترکیه و بسیار جاهایی که کودتای نظامی رخ داده به ویژه در کشورهای آفریقایی لیبرالها دست داشتند برای اینکه منافع اقتصادی خود را حفظ کرده و سیطره اقتصادی داشته باشند.

وی عنوان کرد: به بهانه آزادی انسانها و اینکه آزادی انسانها خدشه دار شده است با مجوز سازمان ملل به مسلمانان حمله می کنند و سازمان ملل از اول در دست این قبیل افراد تبدیل به حربه ای شده تا به وسیله آن بتوانند کشورهای مستقل را تحت فشار قرار دهند و از همه بیشتر به ایران فشار و لطمه وارد کرده اند.

اقدامات ضروری برای رسیدن به جامعه آرمانی امام راحل

امام جمعه تکاب تصریح کرد: امیدواریم که پروردگار عالم به ما کمک کند تا آنچه را که حضرت امام راحل(ره) برای تشکیل آن کوشیدند یعنی حکومت اسلامی، حکومت بی طبقه توحیدی؛ حکومتی که سرمایه دار، پولدار و گردن کلفت سیاسی نتواند به عموم مردم سیطره یابد، به معنای واقعی کلمه ایجاد شود.

وی در ادامه تاکید کرد: این نمی شود مگر اینکه سرمایه های مملکت به طور عادلانه در دست همه مردم باشد، همه دارای امکانات رفاهی باشند و همه از سرمایه های مملکت بهره مندی عادلانه داشته باشند.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: عدالت اجتماعی محقق نمی شود مگر با عملی کردن طرح اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب تبیین فرموده اند، از طریق این کانال برای مردم شغل و کارگاه ایجاد کنیم تا مردم بتوانند آنچه را که نیاز این مملکت است خود کار کرده و تولید کنند و خود مصرف کنند تا به بیگانگان محتاج نشوند و از کانال وابستگی به کشورهایی که ادعای لیبرال دموکراسی و آزادی دارند، برای تهیه مایحتاج استفاده نشود.

وی افزود: در کشورهای لیبرال ادعا می شود که ما همه چیز را بخاطر مردم می خواهیم در حالی که شاهدیم در خیلی از کشورهای لیبرال کمتر از 40 درصد مردم در انتخابات شرکت می کنند مانند؛ آمریکا، انگلیس و فرانسه که بیشتر شرکت کنندگان نیز طرفداران احزاب هستند که با پول و سرمایه برای شرکت در انتخابات جذب شده اند.

فیشهای نجومی و تضاد آن با حکومت اسلامی

مدیر حوزه های علمیه تکاب اظهار داشت: اگر به اصول اقتصاد اسلامی رجوع کنیم اصولی است که در آن دولتمردان را دعوت به رسیدگی عموم مردم و طبقات جامعه کرده است به گونه ای که طبقه ای نباشد که ما در کمیته امداد به آنها ماهی 40 هزار تومان پول دهیم.

وی افزود: این لکه ننگی در نظام جمهوری اسلامی است که به یک نفر 40 هزار تومان بدهند تا زندگی اش را اداره کند و از طرفی هم به دیگری 40 میلیون حقوق در نظر بگیرند و میلیونها تومان هم از دیگر کانالها به حساب او بریزند.

حجت الاسلام محمدی در پایان گفت: خداوند به مسؤولان و دولتمردان توفیق دهد تا در این رابطه فکری اساسی کنند تا نظام اسلامی پاینده بماند، چون در روایات است که ملک با کفر می ماند اما با ظلم و ستم نمی ماند، بی عدالتی و ظلم نخستین لکه ننگی است که باید از دامن جمهوری اسلامی به ویژه در مسائل اقتصادی برطرف شود./404/936/ب1

ارسال نظرات