۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۴۷۳۷۸۲
مسؤول بسيج اساتيد حوزه علميه کاشان:

حضور روحانيان و طلاب در فضاي مجازي موردي و سليقه اي است

مسؤول بسيج اساتيد حوزه علميه کاشان حضور طلاب و روحانيان را در فضاي مجازي حضوري موردي و سليقه‌اي دانست و گفت: با وجود تاکيد رهبر معظم انقلاب در رابطه با اهميت فضاي مجازي اما حوزه علميه هنوز در اين زمينه برنامه مدوني ندارد.
حجت الاسلام مهدي بصيرتي

حجت الاسلام مهدي بصيرتي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، با اشاره به عقب افتادن حوزه‌هاي علميه از رشد تکنولوژي به ویژه در عرصه فضاي مجازي، گفت: متاسفانه حوزه‌ علميه وقتي متوجه آثار فضاي مجازي شد که به يک امر عادي در زندگي مردم تبديل شده بود، در حالي که حوزه علميه بايد براي صد سال آينده برنامه‌ريزي داشته باشد.

وي افزود: حوزه علميه بايد شرايط آينده را رصد کند تا بتواند براي هدايت جامعه برنامه ريزي كند اما متاسفانه در رابطه با فضاي مجازي خيلي دير به فکر افتاد در حالي که بايد قبل از آمدن فضاي مجازي، جامعه را براي ورود آن آماده مي‌کرد.

حجت الاسلام بصيرتي با بيان اينکه فضاي مجازي يک سري آثار منفي را به دنبال دارد، افزود: اينکه دشمنان با استفاده از اين ابزار جديد به دنبال ضربه زدن به ما هستند دليل نمي‌شود که ما با آن مقابله کنيم، بلکه بايد با شناخت اين ابزار جديد آن را بر عليه دشمن به کار ببريم.

وي تاکيد کرد: امروزه ديگر رفتارهاي سلبي جواب نمي‌دهد چرا که فضاي مجازي در همه جا مثل خانه، مدرسه، اداره و ساير جاها حضوري گسترده دارد و افراد مختلف جامعه با آن سر و کار دارند.

استاد حوزه علميه کاشان حضور طلاب و روحانيان را در فضاي مجازي حضوري موردي و سليقه‌اي دانست و ادامه داد: با وجود تاکيد رهبر معظم انقلاب در رابطه با اهميت فضاي مجازي اما حوزه علميه هنوز در اين زمينه برنامه مدوني ندارد.

وي با اشاره به اينکه گسترش آفات تلفن همراه در جامعه به خاطر عدم فرهنگ‌سازي است، خاطرنشان کرد: با ورود تلفن همراه به زندگي مردم، سبک زندگي تغيير پيدا کرد و سرانه صحبت کردن‌هاي رو در رو و مطالعه کم بود و با آمدن تلفن همراه بسيار کمتر شد و جامعه به سمت فردگرايي سوق پيدا کرد.

حجت الاسلام بصيرتي تصريح کرد: همانطور که در رابطه با فرهنگ صحيح رانندگي با جديت کار صورت گرفت و تاثير هم داشت در مورد فرهنگ صحيح استفاده از فضاي مجازي هم بايد به جاي سلب کردن، فرهنگ‌سازي شود.

مسؤول بسيج اساتيد حوزه علميه کاشان عنوان کرد: فعالان فرهنگي جامعه از جمله طلاب و روحانيان بايد براي مديريت فضاي مجازي برنامه‌‌ و حضوري فعالانه داشته باشند تا آثار منفي آن در جامعه به حداقل برسد.

حجت الاسلام بصيرتي افزود: متاسفانه عده‌اي با مطالعه چند کتاب و مقاله در رابطه با فضاي مجازي خود را متخصص فضاي مجازي مي‌دانند در حالي که شايد هيچ تخصصي در استفاده از فضاي مجازي ندارند./302/1307/ب1

ارسال نظرات