۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۷۳۷۸۱
استاد حوزه علمیه همدان:

همگرایی با عمل مشترک محقق می شود

حجت الاسلام هاشمی گفت: وقتی که اصول مسلم و پذیرفته شده نظام اسلامی به عنوان دغدغه اصلی برای همه دلسوزان و علاقه مندان به نظام اسلامی به عنوان یک حرف مشترک موضوعیت و مدخلیت یافت آن وقت هست که می گوییم همگرایی شکل گرفته است.
حوزه انقلابی همایش حوزه انقلابی در سالروز حماسه 9دی طلبه انقلابی

حجت الاسلام مرتضی هاشمی استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان درباره بحث همگرایی بین نیروهای انقلابی گفت: همگرایی یعنی این که نیروهای انقلابی از اصول و ارزش های انقلاب اسلامی با اتحاد و همدلی دفاع کنند.

وی افزود: در همگرایی نیروهای انقلابی لازم اگر چه در بعضی از فروع مسایل سیاسی با یکدیگر اختلاف نظر داشته اما باید در اصول ومبانی اسلام و انقلاب اتفاق و اجماع داشته ودر عمل در جهت واحد حرکت کنند.

استاد حوزه علمیه همدان تصریح کرد: در یک جمله ساده همگرایی بین نیروهای انقلابی یعنی روحانیت، بسیج و عموم مردم متدین که نسبت به ارزش های دین و انقلاب علاقه مند و دغدغه دارند باید در یک سری اصول کلی مانند اصل ولایت فقیه، اصل نظام اسلامی، خون شهدا و به طور کلی در پاسداری از ارزش های اسلامی اجماع کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که اصول مسلم و پذیرفته شده نظام اسلامی به عنوان دغدغه اصلی برای همه دلسوزان و علاقه مندان به نظام اسلامی به عنوان یک حرف مشترک موضوعیت و مدخلیت یافت آن وقت هست که می گوییم همگرایی شکل گرفته است.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: همگرایی معنایی است که جامع اصول و ارزش های اسلامی است که نقطه مقابل آن واگرایی است که نباید از آن غافل بود چرا با عدم  واگرایی به همگرایی خواهیم رسید.

وی اظهار داشت: اگر نیروهای انقلابی در اصول و مبانی و ارزش های اسلامی در این که این اصول و مسلمات همه اهداف انقلاب را تعیین می کند؛ باشد آن وقت هیچ گاه به سراغ واگرایی نخواهیم رفت و هیچ گاه دراصول پذیرفته شده منفعلانه عمل نخواهیم کرد.

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: آن چیزی که در آسیب شناسی نیروهای انقلابی و مومن به عنوان یک آسیب باید مورد برسی قرار گیرد و این بیماری را از نهاد جامعه ارزشی ریشه کن کند همان ماله واگرایی است.

وی درپایان گفت: واگرایی موجب شده تا افراد نسبت به ارزش ها ودارایی های فرهنگی خود عقب نشینی کرده و نسبت به دنیای غرب و زرق و برق های آن ها اقبال نشان دهند و باید واگرایی را گود و مسدود کرده و همگرایی را تقویت کنیم./979/302/ب3

ارسال نظرات