۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۴۷۳۷۷۴
مدیر حوزه علمیه آخوند همدان:

طلاب قدرت تحلیل سیاسی خود را افزایش دهند

مدیر حوزه علمیه آخوند همدان در ادامه گفت: مقام معظم رهبری از حوزه و روحانیت انتظار دارند در همه صحنه های سیاسی حضور مثبت و فعال داشته باشند، این گونه که باید سیاسی بود نه به معنای ورود در باندها و جناح های سیاسی، بلکه به معنی قدرت تحلیل سیاسی که مثل قطب نما جهت را صحیح نشان دهد.
حجت الاسلام خزایی

حجت الاسلام محمدجواد خزایی، مدیر مدرسه علمیه آخوند همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت بحث رشد و تعالی حوزه از دیدگاه مقام معظم رهبری، گفت: ایشان در این باره افق های جدیدی را پیش روی حوزویان گشوده و نقشه راه حوزویان را فرا روی آن ها قرار داده.

وی افزود: مقام معظم رهبری هر بار در سفرهای خود به استان های مختلف کشور به ویژه قم و مشهد مقدس افق های جدیدی پیش روی حوزویان گشوده و با بیانات و رهنمودهای خود نقشه راه حوزویان را فراروی آن ها قرار می دهند.

مدیر حوزه علمیه آخوند همدان گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با علما، طلاب، فضلا و مراجع عظام بیشتر بخش های محتوایی، مسائل مدیریتی، ساختاری، چارچوب های کلی اقدام در راستای حضور علمی جدی در صحنه جهانی رسالت حوزه نسبت به جهان و نیازهای روز خواندند.

وی خاطرنشان کرد: جامعیت نگاه مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف دانش، نقش راهبردی ایشان در جهان اسلام، دقت نظر در آینده نگری و آینده نگاری، اهتمام به تحول روزآمدی، تأکید جدی بر استقلال حوزه های علمیه و اهتمام به بررسی سند چشم انداز و نقشه جامع علمی کشور، گویای اشراف کامل ایشان بر مسائل حوزه است.

حجت الاسلام خزایی تصریح کرد: آرمان های رهبر معظم انقلاب در طرح سیاست های راهبردی برای آینده حوزه، پرورش شخصیت هایی همچون امام راحل و شهیدان مطهری و بهشتی است.

وی ابراز داشت: بایستی تقویت علمی و حضور در صحنه های فلسفی، فقهی و کلامی دنیا را جدی گرفت و از آنجایی که حوزه های علمیه و روحانیت رسالت تعلیم و روشنفکری دینی دارند باید دارای مبانی فکری، فلسفی و فقهی قوی باشند.

مدیر حوزه علمیه آخوند همدان در ادامه افزود: مقام معظم رهبری از حوزه و روحانیت انتظار دارند در همه صحنه های سیاسی حضور مثبت و فعال داشته باشند، این گونه که باید سیاسی بود نه به معنای ورود در باندها و جناح های سیاسی، بلکه به معنی قدرت تحلیل سیاسی که مثل قطب نما جهت را صحیح نشان دهد.

وی در پایان اظهار داشت: ایجاد تحول همه جانبه در حوزه های علمیه از مهم ترین بایسته های حوزه که از آغاز انقلاب از مطالبات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده که بایستی تبیین مفهوم تحول و ضرورت مدیریت آن و تحول در کیفیت تدریس و تدرّس و کتاب های درسی را در پیشرو داشت./979/302/ب2

ارسال نظرات