۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۴۷۳۷۷۳
استاد حوزه علمیه همدان:

وحدت در جامعه موجب تقویت و غنای نظام اسلامی می شود

استاد حوزه علمیه همدان گفت: ایجاد وحدت در جامعه موجب تقویت و غنای نظام اسلامی خواهد بود و عدم وحدت در نظام اسلامی آسیب های فراوانی دارد که به تفرق و جدایی نیروهای انقلابی مؤمن و کارآمد می انجامد.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مرتضی هاشمی، استاد حوزه علمیه همدان صبح امروز در جلسه درس اخلاق با اشاره به اهمیت بحث وحدت در میان شیعیان، گفت: اگر وحدت در میان جامعه شیعی شکل بگیرد یک سد دفاعی محکمی در برابر دشمنان اسلام ایجاد می شود.

وی در ادامه افزود: وحدت به معنی همرنگ بودن و هماهنگ بودن است که در مباحث عقلی، اجتماعی و عرفی کابرد وسیعی دارد، در اهمیت وحدت همین بس که در قرآن کریم به آن اشاره شده که به ریسمان الهی چنگ زده و مانع از تفرقه شوید.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: ایجاد وحدت در جامعه موجب تقویت و غنای نظام اسلامی خواهد بود و عدم وحدت در نظام اسلامی آسیب های فراوانی دارد که به تفرق و جدایی نیروهای انقلابی مؤمن و کارآمد می انجامد.

وی تصریح کرد: عدم وحدت در جامعه شیعی سبب می شود تا اندیشه های باطل در میان جامعه شیعی رسوخ کند، به عنوان مثال اگر علما و اندیشمندان یک جامعه بر اصول مشترک که همان وحدت و باورهای دینی است اجتماع نکنند آن جامعه دچار چند صدایی می شود.

حجت الاسلام هاشمی گفت: چند صدایی در جامعه شیعی یعنی این که جریان های ضد دینی مثل شیعه انگلیسی، منافقان و فتنه گران که به ظاهر دم از شیعه بودن می زنند در میان جریان های تأثیرگذار و دستگاه های فرهنگی و اطلاعاتی نفوذ کرده و بدنه جامعه شیعی را نابود خواهند کرد.

وی اظهار داشت: بنابراین لزوم وحدت در نظام اسلامی و شیعی به عنوان یک ضروررت محسوب می شود که بایستی برای حفظ وحدت به یک سری راه کارها و ضرورت هایی جهت عملیاتی و اجرایی کردن آن دست یافت.

استاد حوزه علمیه همدان ادمه داد: از جمله ضرورت هایی که می توان برای وحدت ذکر کرد، این است که حضور جدی علما، فرهیختگان، دانشمندان، اصحاب هنر و رسانه در کلیه عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را شاهد باشیم.

وی در پایان گفت: علما بایستی با شفاف سازی حوزه اندیشه های شیعی و معارف اهل بیت(ع)، تریبون ها و بوق های رسانه ای که اندیشه های تکفیری و یا منافقانه مثل شیعه انگلیسی را برای تفرقه در بین مسلمین و شیعیان ترویج می کنند، خنثی کنند./979/202/ب2

ارسال نظرات