۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۴۷۳۷۷۲
امام جمعه بجنورد:

هجرت تبلیغی برای طلبه و روحانی یک ارزش است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه هجرت برای طلبه و روحانی يك ارزش بوده و طلبه بايد مهاجر الي الله باشد، گفت: نباید دل طلبه و روحانی مقیم در قم و مشهد به این خوش باشد كه شهریه‌ای می‌گیرد و درسي می‌خواند؛ بلكه بايد به شهر و دیار خود بازگشته و دست‌گیری كند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب استان، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد رسالت حوزه و روحانیان، اظهار کرد: بايد از فرمايشات رهبری درس بگيريم و نگویيم كه درس بخوانيم كه فقط امام جماعت باشيم؛ بلكه بايد براي مرجعيت درس خواند تا به پایین‌تر از آن رسيد.

وی با اشاره به ضرورت بلندهمتی در تحصیل حوزوی، به بیان داستانی از رسول گرامی اسلام پرداخت و گفت: روزي كبوتربازان به پيامبر عرض كردند كدام كبوتر را بيشتر دوست داريد؟ فرمودند آنكه بيشتر اوج گرفته که این خود یک درس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: كسي كه همت بيشتری داشته باشد، طيران و اوجش بيشتر است که اين يكي از اهداف طلبگي است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در مسیر طلبگی باید نسبت به آنچه خدا داده شاكر باشيم؛ اما قانع نباشيم و درعین‌حال که برای آنچه خداوند به ما داده شكر می‌كنيم توقف نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در کسب علم و فراگیری آن قانع بودن معنا ندارد؛ بلکه بايد حريص بود، افزود: امام علي(ع) در توصيف متقين می‌فرماید: آنها براي دانش بيشتر پيدا كردن حريص هستند که اين حرص مثبت بوده و اشكالي ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه روح طلبگي سادگي و قناعت است، تصریح کرد: اگر آمديم طلبه بشويم كه دنياي پر زرق و برقي داشته باشيم باید بدانیم در این راه از اين خبرها نيست؛ زیرا مال دنيا در جاي ديگر بهتر به دست می‌آید.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: البته نه اينكه در مسیر طلبگی رياضت بكشيم بلکه باید به‌ اندازه‌ای كه بتوانيم زندگی کنیم به فکر مسائل دنیوی باشیم اما چشم و هم‌چشمی نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: خوب زيستن در بی‌تکلفی بوده و خوب مردن هم در تعلق نداشتن است که این موضوع باید رویکرد همه طلاب و روحانیان باشد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ما را براي زندگي بی‌دردسر خلق نکرده‌اند، اظهار کرد: طلبه و روحانی بايد به‌ صورت ویژه درد دين داشته باشد و برای ترویج آموزه‌های اسلامی در جامعه خود کوشا باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اين افتخار نيست كه انسان روحانی در قم و مشهد باشد؛ اما مدرسه علميه شهرش استاد نداشته باشد، يا روستايش امام جماعت نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هجرت برای طلبه و روحانی يك ارزش بوده و طلبه بايد مهاجر الي الله باشد، تصریح کرد: نباید دل طلبه و روحانی مقیم در قم و مشهد به این خوش باشد كه شهریه‌ای می‌گیرد و درسي می‌خواند؛ بلكه بايد به شهر و دیار خود بازگشته و دست‌گیری كند./9314/202/ب2

 

ارسال نظرات