۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۴۷۳۷۷۱
استاد حوزه علمیه:

نیروهای انقلابی از اشتباهات گذشته درس بگیرند

استاد حوزه علمیه گفت: نیروهای انقلابی باید با نگاه کردن به اشتباهات گذشته به خاطر داشته باشند که در زمان انتخابات دچار تشتت شدند و این عدم وحدت سبب شد تا در انتخابات به نتیجه مطلوب خود نرسند.
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

حجت الاسلام حسین امینی، استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاری رسا در همدان، درباره لزوم همگرایی نیروهای انقلابی، گفت: موفقیت و تحقق آرمان های نیروهای انقلابی در گرو همگرایی و اتحاد است و هرجا که در کنار هم نبوده و همگرایی نداشته اند به انقلاب و اهداف گروه های انقلابی ضربه وارد شده است.

وی ادامه داد: نیروهای انقلابی باید برای رضای خدا و مصلحت مملکت و نظام، از ریاست و پست و مقام بگذرند و بدانند که عدم انسجام و همگرایی نتیجه ای خواهد داشت که هیچ یک نمی پسندند.

استاد حوزه علمیه افزود: چه خوب است که نیروهای انقلابی از اشتباهات گذشته خود درس بگیرند که در زمان انتخابات دچار تشتت شدند و این عدم وحدت سبب شد تا در انتخابات به نتیجه مطلوب خود نرسند.

وی تأکید کرد: همه نیروهای انقلابی به ولایت فقیه، انقلاب و نظام و ارزش های آن اعتقاد دارند اما باید توجه داشته باشند که بسیار مهم است که مسؤولیت به چه کسی سپرده شود و این موضوع را در انتخابات آینده مدنظر قرار دهند.

حجت الاسلام امینی ابراز داشت: حب دنیا و ریاست می تواند یکی از آسیب ها و موانع بزرگ همگرایی و وحدت نیروهای انقلابی باشد، اما اگر مصلحت را بسنجند و دلسوز مردم باشند و از مواضع خود کوتاه بیایند، از این آسیب دور خواهند بود.

وی با اشاره به سخنان امام علی(ع)، گفت: نیروهای انقلابی باید اجازه دهند تا کسی که توانایی بیشتری در انجام وظایف دارد عهده دار مسؤولیت شود و طبق حضرت علی(ع) مردمی که توانایی ندارند و بر سر کار می آیند و کسانی که توانایی دارند و به میدان نمی آیند، هر دو منفور هستند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: کسانی که خود را انقلابی می دانند، در میزان تبعیت از ولایت و انقلاب متفاوت هستند و خط قرمزهای متفاوت دارند اما برای رسیدن به همگرایی و انسجام، باید همگی بر اهداف و ارزش های اصلی و مشترک تمرکز داشته باشند.

وی در پایان تأکید کرد: برای تحقق همگرایی لازم است که نیروهای انقلابی، خط قرمزها و ارزش های خود را درست تشخیص دهند و در غیر این صورت همگرایی به وجود نخواهد آمد و فرصت توطئه و نفوذ برای دشمن را فراهم خواهد کرد./979/302/ب2

ارسال نظرات