۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۴۷۳۷۷۰
امام جمعه مریانج:

عدم همگرایی نیروهای انقلابی سبب آسیب پذیری نظام می شود

امام جمعه مریانج گفت: عدم همگرایی و اتحاد نیروهای انقلابی، سبب ضعف قوا و توان نیروها می شود و خود به خود منجر به گسست و شکست در بین نیروها و در نهایت آسیب پذیری جامعه و نظام در برابر دشمنان خواهد شد.
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

حجت الاسلام مصطفی رستمی، امام جمعه مریانج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به لزوم وحدت و همگرایی نیروهای انقلابی، گفت: در مجموعه هایی که به یک هدف و آرمان معتقد هستند و به سمت هدفی واحد حرکت می کنند، انسجام، همراهی و همگرایی شرط موفقیت و تحقق اهداف آن ها است.

وی ادامه داد: همگرایی و وحدت و دوری از اختلاف، سبب می شود که مجموعه با اطمینان و موفقیت بیشتر و هزینه کمتری به هدف خود برسند و مسیر رسیدن به آرمان ها و تحقق اهداف، کوتاهتر شود.

امام جمعه مریانج اظهار داشت: در گروه هایی که حرکت هایی با اهداف مشترک و مشخص دارند، گاهی خودخواهی، منفعت طلبی و دنبال کردن اهداف و منافع شخصی، منجر به گسست و اختلاف در بین نیروها می شود.

وی ابراز داشت: وقتی که درباره مجموعه نیروهای انقلابی صحبت می کنیم، همه افراد این گروه ها یک هدف متعالی دارند و آفات و آسیب هایی که گفته شد، نباید در مسیر رسیدن به اهداف، دامن گیر افراد شود.

حجت الاسلام رستمی افزود: وحدت و همگرایی در بین نیروهای انقلابی، نقش بسیار مهمی در دستیابی به اهداف و آرمان های نیروها و کمک به نیروهای کم انگیزه و جامانده، دارد و سبب حرکت هماهنگ همه افراد گروه می شود.

وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم حرکت نیروهای انقلابی را تشبیه کنیم، مانند حرکت گروه کوهنوردی است، کسانی پیش قراول و پیشاهنگ هستند و این به این معنی نیست که می خواهند بقیه را جا بگذارند، بلکه می خواهند زمینه را برای سایر افراد در رسیدن به قله فراهم کنند.

امام جمعه مریانج اظهار داشت: آیات قرآنی ما را به وحدت دعوت می کند و البته در طول مسیر سلایق مختلفی وجود دارد و این امری طبیعی است، قرآن کریم لزوم یک سلیقه واحد را مطرح نمی کند بلکه بر کنار هم قرار گرفتن سلایق مختلف و همگرایی و وحدت تأکید می کند.

وی در پایان تأکید کرد: نیروهای انقلابی باید آگاه باشند که در صورت عدم همگرایی و اتحاد، اولین آسیب ضعف قوا و توان نیروها خواهد بود و خود به خود منجر به گسست و شکست در بین نیروها و در نهایت آسیب پذیری جامعه و نظام خواهد شد./979/302/ب2

ارسال نظرات