۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۴۷۳۷۶۵
معاون تهذیب حوزه علمیه شهرستان هرسین:

حرکت در راه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید حرکتی جهادی باشد

معاون تهذیب حوزه علمیه شهرستان هرسین با اشاره به اینکه حرکت در راه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید حرکتی جهادی باشد، گفت: باید با تکیه بر افزایش کیفیت محصولات داخلی، روند صادرات را افزایش و روند واردات محصولاتی که مشابه داخلی آنها وجود دارد کاهش یابد.
حجت الاسلام سید سعید پیرحیاتی

حجت الاسلام سید سعید پیرحیاتی، معاون تهذیب حوزه علمیه شهرستان هرسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به راهکارهای اثرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: باید دولت و ملت در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی همگام و همدل باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه شهرستان هرسین تصریح کرد: حرکت در راه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید حرکتی جهادی باشد و تنها با جدیت و اهتمام تام می توان به مطالبات رهبر معظم انقلاب جامه عمل پوشاند.

وی در ادامه بیان داشت: باید دولت مجدانه با ورود کالای خارجی به بازار کشور مقابله کند تا زمینه برای ارائه کالای تولید داخل فراهم شده و تولیدکنندگان داخلی با حمایت عموم مردم نسبت به تولید محصولات با کیفیت تر ترغیب شوند.

حجت الاسلام پیرحیاتی خاطرنشان کرد: دولت و دستگاه قضا باید با فساد اقتصادی با جدیت برخورد کنند زیرا در مسیر حرکت اقتصاد مقاومتی، بروز فساد اقتصادی به هیچ وجه قابل بخشش نخواهد بود.

این مسؤول اظهار داشت: رشد اقتصادی هر کشور بر پایه صادرات و مدیریت دقیق بر واردات کالاها است، بنابراین باید با تکیه بر افزایش کیفیت محصولات داخلی، روند صادرات را افزایش و روند واردات محصولاتی که مشابه داخلی آنها وجود دارد کاهش یابد.

معاون تهذیب حوزه علمیه شهرستان هرسین مطرح کرد: یکی از سرمایه های اقتصادی کشور مشاغل خرد هستند و اگر از مشاغل خرد حمایت نشود سبب بیکاری بسیاری از کارگران این مشاغل شده و آمار بیکاری در جامعه افزایش پیدا کرده و جامعه دچار معضلات اجتماعی می شود.

حجت الاسلام پیرحیاتی در پایان بیان داشت: حمایت از مشاغل خرد در رشد اقتصادی کشور تأثیر بسزایی دارد، حمایت از مشاغل خرد به میزان بسیار بالایی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اثرگذار است و باید حمایت همه جانبه ای از این مشاغل صورت گیرد./857/303/ب2

ارسال نظرات