۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۷۳۷۶۴
آیت الله عبداللهی:

خناسان به دنبال تفرقه افکنی در جامعه هستند/ آیت الله هاشمی از پیشگامان انقلاب بود

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که خط انقلاب خط مقاومت است، آیت الله رفسنجانی را از پیشگامان خط مقاومت دانست و گفت: در پیروی از ولایت تبعیت عملی ملاک است نه تبعیت نظری.
آیت الله محمود عبداللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمود عبداللهی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در درس اخلاق هفتگی در مسجد خاتم الانبیا(ص) پردیسان قم، با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: آیت الله رفسنجانی از آغاز انقلاب همراه امام بودند و از پیشگامان انقلاب به شمار می رفتند.

وی با اشاره به خدمات آیت الله هاشمی در مبارزه با حرکت های التقاطی و همچنین در جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: خط انقلاب خط مقاومت است و آیت الله هاشمی رفسنجانی نمونه مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم ستم شاهی پهلوی بود و بعد از انقلاب هم همین خط را ادامه داد.

آیت الله عبداللهی اظهار داشت: یکی از کارهای برجسته آیت الله رفسنجانی در زندان فیش برداری برای تفسیر قرآن بود که بعدها به عنوان تفسیر راهنما به چاپ رسید و این تفسیر ابتکارات زیادی دارد.

وی با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری برای آیت الله هاشمی تصریح کرد: امروز هم ما شاهد این هستیم که برخی از خناسان به دنبال تفرقه افکنی هستند و باید توجه داشته باشیم که ممکن است کسی در امر کارشناسی و نظریه پردازی اختلاف نظر با ولایت داشته باشد ولی در عمل همه باید تابع ولایت باشند و آیت الله رفسنجانی همیشه تابع ولایت بود اگرچه که اختلاف هایی هم در حوزه نظری با ایشان داشت.

استاد اخلاق حوزه علمیه ولایت فقیه را به مثابه نخ تسبیح برای اجزای جامعه عنوان کرد و گفت: آنچه جامعه اسلامی را حفظ می کند تبعیت عملی از ولایت فقیه است و این عزاداری و تجمع هم در مجموع وحدت جامعه مسلمین و تبعیت از ولایت فقیه را نشان داد.

وی آیت الله هاشمی را از پیشگامان انقلاب دانست و گفت: پیشگامی در اسلام خودش یک فضیلت است و پیشگامی در انقلاب و نظام اسلامی و تکیه بر محوریت رهبری بریا آیت الله رفسنجانی فضیلتی بزرگ است.

آیت الله عبداللهی در ادامه بحث فلسفه بعثت انبیا(ص) نورانیت انسان و جامعه انسانی را از مهم ترین فلسفه های بعثت دانست و گفت: تقوا یکی از ابزارهای ایجاد نورانیت است و انسانی که دارای یک تحول درونی و تجلی روحی شود می تواند در دنیا و آخرت نورانی شود.

وی با بیان این که انسان دارای قوه عاقله است، گفت: در مقابل عقل هواهای نفسانی هم در انسان وجود دارد و این ها حجاب می شوند برای عقل و اگر انسان اسیر هواهای نفسانی شد عقل انسان ضعیف می شود و توان مقابله را از دست می دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری عبودیت را به معنی تسلیم بودن انسان دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که اسیر خشم و قدرت طلبی و یا مسائل مالی هستند معبودشان همان ها می شوند؛ تقوا انسان را از اسارت هواهای نفسانی رها می کند و حجاب را از مقابل عقل کنار می زند و به انسان نورانیت می دهد.

وی افزود: امام علی(ع) فرمودند «اگر از هوای نفس پیروی کنی و اسیر هوای نفس باشی تو را کر و کور و پست می کند»؛ انسان آزاد نیست که هرچه بخواهد بگوید و انجام دهد بلکه انسان باید در مقابل هوای نفس بایستد و تقوا داشته باشد و این تنها در صورتی محقق خواهد شد که انسان خود را عبد خدا بداند.

آیت الله عبداللهی درصد بالایی از آسیب های اجتماعی مانند افزایش آمار طلاق را به خاطر عدم رعایت تقوا دانست و گفت: هوای نفس برای هر کسی متفاوت است و مثلا برای یک طلبه ممکن است تکبر و غرور علمی باشد؛ تقوا باید در تمام شؤون زندگی رعایت شود و همه افراد باید مواظب اعمال خود باشند./843/پ202/ج

ارسال نظرات