۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۴۷۳۷۵۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

وحدت و همدلی مهم ترین راه حفظ دستاوردهای انقلاب است

استاد حوزه علمیه مازندران به تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و آن را نماد وحدت و همدلی ملت در دفاع از انقلاب و ولایت دانست و گفت: این حضور باشکوه نشان داد که ملت ایران هیچ گاه خدمات فرزندان انقلاب اسلامی را فراموش نخواهند کرد.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر، امام جمعه تنکابن جمعه شب در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در این شهرستان برگزار شد، گفت: این شخصیت برجسته انقلاب اسلامی مرد سیاست و مبارزه علیه ظلم و استبداد بود.

وی با بیان این که با بیان این که رحلت آیت الله رفسنجانی بازتاب جهانی شد و در صدر رسانه های دنیا قرار گرفت، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی در مقابله با استکبار و استبداد کارنامه روشنی دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله هاشمی رفسنجانی پرچمدار مبارزه با حکومت فاسد طاغوت بود، تصریح کرد: خدمات و تلاش های چند دهه اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی هیچ گاه از یادها فراموش نخواهد شد.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که برپایی تمدن جهانی اسلامی از مهم ترین دغدغه های آیت الله هاشمی رفسنجانی بود، خاطرنشان کرد: این شخصیت برجسته انقلاب در طول عمر با برکت هر چه در توان داشت برای اعتلای انقلاب و نظام اسلامی به کار گرفت.

امام جمعه تنکابن با بیان این که تلاش های آیت الله هاشمی رفسنجانی تنها به پیروزی نهضت امام راحل ختم نشد، ادامه داد: ایشان در صحنه های مختلف و حساس انقلاب به ویژه در روزهای ابتدایی پیروزی نهضت در جهت تثبیت انقلاب خدمات و تلاش های بسیاری از خود به یادگار گذاشته است.

حجت الاسلام پوراکبر از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یار و امین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری یاد کرد و گفت: ایشان پس از پیروزی انقلاب، در عرصه های مختلف انقلاب به خوبی انجام وظیفه کرد و نقش محوری را در تثبیت پایه های انقلاب در کشورمان عهده دار بود.

مدیر حوزه علمیه بابل با بیان این که انقلاب نوپای اسلامی ایران در روزهای ابتدایی پیروزی نهضت با بحران ها و فتنه های متعددی روبرو بود، بیان داشت: نقش آفرینی شخصیت های بزرگی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی موجب انقلاب از بحران های روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب به سلامت عبور کند و به ساحل آرام برسد.

استاد حوزه علمیه مازندران، پیشرفت و توسعه امروز نظام اسلامی را مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های بزرگانی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و تصریح کرد: باید قدردان زحمات شخصیت های تأثیرگذاری انقلاب اسلامی باشیم.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور چنین بزرگان انقلابی و اثرگذاری است، خاطرنشان کرد: انقلاب ملت ایران با ایستادگی و مقاومت بزرگانی چون آیت الله هاشمی و دیگر علما و روحانیان به پیروزی و ماندگار شده است.

امام جمعه تنکابن با اشاره به این که آیت الله هاشمی رفسنجانی در هشت سال دفاع مقدس نیز کارنامه روشنی دارد، افزود: این شخصیت برجسته و خستگی ناپذیر انقلاب هیچ گاه از تلاش برای اعتلای نظام عقب نشینی نکرد.

وی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را یکی دیگر از خدمات ارزشمند آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و خاطرنشان کرد: تأسیس این دانشگاه سند دغدغه مندی این شخصیت برجسته انقلاب در جهت توسعه تمدن اسلامی بود.

امام جمعه تنکابن همچنین به تلاش ها و خدمات ارزشمند آیت الله هاشمی در بازسازی خرابی های پس از جنگ تحمیلی در کشور اشاره کرد و گفت: وی به دلیل تلاش های گسترده در جهت عمران و آبادی در کشور به سردار سازندگی شهرت گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران، تدوین سند چشم‌انداز 20 ساله که به امر رهبر معظم انقلاب اسلامی  و از سوی آیت‌الله هاشمی انجام شد را از مهم‌ترین طرح‌های کشورمان عنوان کرد و گفت: این سند چشم انداز، مسیر پیشرفت و توسعه کشور را به خوبی نشان داده است که اگر مسؤولان و مدیران کشور در همین مسیر گام بردارند به حتم شاهد رشد و تعالی کشور خواهیم بود.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که رفاه عمومی یکی از مهم ترین دغدغه های آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران حیاتشان بود، تصریح کرد: مردم نقش محوری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و همه تلاش و توان مسؤولان نیز باید تحقق خواسته های مردم و همچنین رفع مشکلات و دغدغه های آنها باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: این پیام حاوی مطالب مهمی بود که نشان دهنده جایگاه ارزشمند آیت الله هاشمی در عرصه های مختلف انقلاب بوده است.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که در طول این مدت هیچ موردی سراغ نداریم که ایشان برای خودش یک اندوخته‌ای درست کرده باشد، گفت: باید از بعضی تهمت‌ها استغفار کرد و باید دانست که ایشان در حساس‌ترین مقاطع در خدمت نظام و انقلاب بود و بارها تا مرز شهادت پیش رفت.

امام جمعه تنکابن همچنین به تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و آن را نماد وحدت و همدلی ملت در دفاع از انقلاب و ولایت دانست و تصریح کرد: این حضور باشکوه نشان داد که ملت ایران هیچ گاه خدمات فرزندان انقلاب اسلامی را فراموش نخواهند کرد.

وی با اشاره به این که وحدت و همدلی مهم ترین راه پیروزی انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: اگر امروز کشورمان در عرصه های مختلف به پیشرفت های خیره کننده ای دست یافته به دلیل وحدت و همبستگی ملت در عرصه های مختلف است.

حجت الاسلام پور اکبر تفرقه و اختلاف میان مردم و مسؤولان را یکی از توطئه های مهم دشمنان انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: وحدت داخلی مانع نفوذ دشمنان به کشورمان خواهد شد./1317/202/ب2

ارسال نظرات