۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۴۷۳۷۴۹
گزارشی از نماز جمعه عراق؛

هشدار نسبت به استفاده نادرست از فضای مجازی و انتشار افکار مسوم از سوی تکفیری‎ها

ائمه جمعه عراق نسبت به استفاده نادرست از فضای مجازی به ویژه از سوی جوانان هشدار داده و خواستار مقابله با انتشار افکار مسموم از سوی تکفیری‎ها شدند.
خطیبان جمعه عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صادق الحسناوی امام جمعه کوفه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته خواستار مبارزه با مفسدان شد و تصریح کرد: تغییرات استراتژیک و مهمی باید در عراق صورت گیرد تا مفسدان که بیش از 13 سال در منصب‎های حکومتی قرار گرفته اند کنار گذاشته شوند.

وی افزود: ملت عراق هیچ گونه دخالت خارجی را نمی‎پذیرند و از راه های مسالمت آمیز خواسته‎های مشروع خود را برای حفظ این کشور پیگیری می‎کنند.

امام جمعه کوفه خاطرنشان کرد: حکومت عراق پس از پیمودن مشکلات مختلف بار دیگر در محافظت از بغداد در مقابل حمله‎های تروریستی ناکام ماند.

وی خواستار افزایش مراقبت‎های امنیتی در کشور شد و اظهار داشت: مسؤولان با استفاده از افراد متخصص مانع از حمله‎های تروریستی و کشتار انسان‎های مظلوم و بی گناه شوند.

امام جمعه ناصریه بر ضرورت هوشیار در استفاده از اینترنت تاکید کرد

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری امام جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، میلاد امام حسن عسکری (ع) و سالروز قیام مختار ثقفی را گرامی داشت و گفت: ما باید بیشتر با مکتب اهل بیت (ع) ارتباط داشته باشیم و به سیره ائمه اطهار (ع) تمسک کنیم.

وی با بیان اینکه مردم از مسؤولان خود انتظار خدمت دارند، افزود: مسؤولان باید به مصالح ملی به ویژه فقرا و مستضعفان توجه ویژه‎ای کنند.

امام جمعه ناصریه تصریح کرد: طرح اتحاد ملی باید برنامه خاصی برای حمایت و پشتیبانی از خانواده شهدا، فقرا و مستضعفان داشته باشد و ثروت‎های ملی را به صورت عادلانه تقسیم کند.

وی خواستار هوشیاری در استفاده از شبکه‎های مجازی و به طور کل اینترنت شد و ادامه داد: دشمنان از طریق اینترنت درپی رسیدن به اهداف شوم خود هستند بنابراین مردم در دریافت اخبار باید به منبع آن توجه کنند.

امام جمعه فلوجه خواستار مبارزه با اندیشه‎های افراطی داعش شد

شیخ بلال العبدلی امام جمعه اهل تسنن شهر تازه آزاد شده فلوجه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد سعد بن ابی وقاص برگزار شد، گفت: نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و عشائر با رشادت و جانفشانی بسیار توانستند تروریست‎ها را مجبور به عقب نشینی کنند.

وی تاکید کرد که جریان تروریستی داعش شکست‎های بسیاری متحمل شده‎اند بنابراین از روحیه بسیار پایین برخوردار هستند.

امام جمعه فلوجه خواستار گسترش اندیشه‎های معتدل در جامعه شد و اظهار داشت: تروریست‎ها پس از شکست‎ در عراق درصدد تزریق افکار منحرف و افراطی خود هستند بنابراین باید با اندیشه‎های باطل آنان مبارزه کرد./994/ب960/د

ارسال نظرات