۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۴۷۳۷۴۶
رییس تبلیغات اسلامی اسفراین:

فعالیت تبلیغی روحانیان در روستاها جهاد فی سبیل الله است

رییس تبلیغات اسلامی اسفراین با تأکید بر توجه بیش از پیش مسؤولان و متولیان به روحانیان مبلغ مستقر و طرح هجرت، گفت: فعالیت تبلیغی روحانیان و طلاب در روستاها نوعی جهاد فی سبیل الله است.
حجت الاسلام بداریه - رییس تبلیغات اسلامی اسفراین

حجت‌الاسلام مجید بداریه، رییس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، فعالیت روحانیان مبلغ در روستاها را نوعی جهاد در راه خداوند توصیف کرد و گفت: مسؤولان و متولیان باید بیش از پیش به روحانیان مبلغ مستقر و طرح هجرت در روستاها و مشکلات آنها توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه روحانیان و مبلغان باید تلاش کرده تا فرهنگ دینی را روزبه‌روز در جامعه پررنگ‌تر کنند، ادامه داد: نقش روحانیان در برآوردن نیازهای روحی و معنوی مردم در روستاها بسیار سازنده است.

حجت‌الاسلام بداریه از روحانیان خواست تا با اجرای برنامه‌های متنوع برای جذب قشر جوان و نوجوان با مساجد و مراکز مذهبی تلاش بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: حضور روحانیان و طلاب در روستاها و مناطق هدف با هدف انجام فعالیت‌های تبلیغی تأثیر شگرفی بر عرصه فرهنگی منطقه می‌گذارد.

حجت‌الاسلام بداریه تصریح کرد: امروز دشمنان قسم‌خورده انقلاب دست‌به‌دست هم داده‌اند تا با شیوه‌های مختلف، جلوی پیشرفت ارزش‌های دینی را بگیرند؛ ازاین‌رو ما باید تلاش کنیم با اجرای طرح‌های سازنده، جلوی این توطئه‌ها را گرفته و مانع نفوذ فرهنگ‌های بیگانه به جامعه اسلامی شویم.

وی با بیان اینکه در این میان نهاد تبلیغات اسلامی باید به پایگاه اصلی فرهنگی تبدیل شود، اضافه کرد: لازم است سازمان تبلیغات اسلامی درزمینهٔ فعالیت‌های فرهنگی به پایگاه فرهنگی و علمی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام بداریه رشد کمی، کیفی و پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی را مرهون تلا‌ش‌ها‌ی خالصانه نیروی انسانی و حمایت‌های مسؤولان در راستای اطاعت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تحقق اهداف فرهنگی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: به‌ منظور توسعه و پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در شهرستان و استان باید مسائل فرهنگی و دینی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی رصد شده و در این راستا اقدامات متناسب صورت گیرد.

حجت‌الاسلام بداریه با اشاره به نقش مساجد و اماکن مذهبی در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی، تصریح کرد: باید توجه به تحقق اهداف فرهنگی و تلاش برای رفع مشکلات فراروی آن در مناطق فراموش‌شده و کمتر توسعه‌یافته، با رویکرد اساسی در سازمان تبلیغات اسلامی، مهندسی فکری و مدیریت شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اصل تبلیغ برای روحانیان در هر نقطه، شناسایی گروه‌های مخاطب است، خاطرنشان کرد: در این زمینه محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی جوانان و نوجوان هستند.

حجت‌الاسلام بداریه با اشاره به اینکه بخش اعظمی از مخاطبان این سازمان را جوانان تشکیل می‌دهند، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی برای فعالیت در حوزه جوانان از ظرفیت بالایی برخوردار است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین در خاتمه با تأکید بر تقویت همکاری‌های نهاد تبلیغات اسلامی و روحانیان مستقر، تصریح کرد: بدون شک همکاری دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی با روحانیان مستقر و طرح هجرت، دستاوردهای مطلوبی را در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی به دنبال خواهد داشت./9314/302/ب2

ارسال نظرات