۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۴۷۳۷۴۵
امام جمعه نجف مطرح کرد؛

خنثی شدن توطئه شکاف در ایران پس از ارتحال آیت الله هاشمی

امام جمعه نجف تصریح کرد که حضرت آیت الله خامنه‎ای با درایت و حکمت اجازه نداد دشمنان از ارتحال آیت الله رفسنجانی برای تفرقه افکنی استفاده کنند.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، پیروزی‎های نیروهای امنیتی در مبارزه با جریان تروریستی داعش را تبریک گفت و تصریح کرد: مجاهدان عراقی با رشادت توانستند مناطق مختلف استان موصل را چنگال تروریست‎ها آزاد کنند.

وی افزود: پلیس‌ پاکسازی مناطق آزاد شده از مین را آغاز کرده است و فرماندهان نظامی به زودی خبرهای خوبی را اعلام خواهند کرد.

امام جمعه نجف تاکید کرد: ملت عراق وظیفه و مسؤولیت دارند که در کنار خانواده‎‎ها شهدا و مجروحان بایستند و از آن‎ها حمایت کنند.

وی به انفجارات اخیر در بازار جمیله بغداد اشاره کرد و بیان داشت: تروریست‎ها با این گونه اقدامات نمی‎توانند در عزم و اراده نیروهای امنیتی در آزادسازی مناطق اشغالی خللی ایجاد کنند.

حجت الاسلام قبانچی ادامه داد: عراق پس از نابودی کامل داعش به مراتب بهتر از سابق خواهد شد و مردم این کشور اجازه جنگ طائفه‎ای را نخواهند داد و آوارگان به مناطق خود باز می‎گردند.

وی از مجامع بین المللی، عربی و اسلامی برای بازسازی مناطق آزاد شده دعوت کرد و توافق بین المللی برای مبارزه با داعش در عراق را ارج نهاد.

امام جمعه نجف اشرف خواستار خروج نظامیان ترکیه از خاک عراق شد و گفت: ترکیه بر اساس حسن همجواری باید به تعهدات و پیمان‎های خود پایبند باشد.

وی در بخش پایانی خطبه‎های سیاسی نماز جمعه رحلت آیت الله شیخ هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به رهبر انقلاب اسلامی و مردم ایران تسلیت گفت و عنوان کرد: آیت الله رفسنجانی از یاران باوفای امام خمینی (ره) و شخصیت دوم ایران پس حضرت آیت الله خامنه‎ای بود.

حجت الاسلام قبانچی افزود: با درایت و حکمت رهبر انقلاب اسلامی ایران برنامه دشمنان برای سوء استفاده از ارتحال آیت الله رفسنجانی و ایجاد اختلاف در بین مردم با شکست مواجه و وحدت و یکپارچگی ایرانیان حفظ شد./994/ب901/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات