۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۴۷۳۷۴۴

نماینده آیت الله سیستانی بر ضرورت توجه به انفاق تاکید کرد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار پرداخت انفاق و رعایت تعادل در آن شد.
شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته کربلا که در صحن مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، بر اهمیت انفاق در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: انفاق، مشکلات مهم و بسیاری در جامعه نظیر فقر و اختلاف طبقاتی را حل می‌‎کند.

وی افزود: توجه به انفاق موجب تقویت فضائل اخلاقی، روحیه همگرایی، همدلی، همبستگی و دوستی در جامعه می‎شود.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: انفاق واجب نظیر پرداخت خمس، زکات، هزینه والدین و همسر و انفاق مستحب شامل کمک کردن به برادر مسلمان و اطعام آن‎هاست.

وی حب مال و دنیا را یکی از مشکلات اساسی در پرداخت انفاق دانست و اظهار داشت: شریعت اسلامی با روش‎های تشویقی و توبیخی سعی در حل این مشکل و ترغیب انسان‎ها به پرداخت انقاق کرده است.

حجت الاسلام کربلایی ادامه داد: برخی از انسان‎های با بخل ورزیدن به مساله انفاق بی توجهی می‎کنند و این موضوع پیامدهای بدی در زندگی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: هدف اساسی انفاق در اسلام برطرف کردن نیاز فقرا در جامعه و برانگیختن حالت ترحم بین مومنان برای درک وضعیت نیازمندان است.

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی به شرایط پرداخت انفاق اشاره کرد و بیان داشت: پرداخت انفاق باید با اخلاص و به دور از هر گونه ریا و جاه طلبی باشد تا خداوند متعال آن را بپذیرد.

وی بر ضروت رعایت اعتدال در پرداخت انفاق تاکید کرد و گفت: در هزینه مال انفاقی باید برنامه ریزی صحیح صورت گیرد تا امکانات و وسایل مورد نیاز فقرا نظیر ساخت مدارس برای ایتام و مراکز درمانی ساخته شود./994/ب901/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات