۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۷۳۷۲۷
چهارم بهمن‌ماه صورت می گیرد؛

برگزاری مجمع انتخاباتی خانه مطبوعات استان چهارمحال و بختیاری

مسؤول اداره مطبوعات استان چهارمحال و بختیاری گفت: مجمع عمومی خانه مطبوعات استان در راستای تصویب اساسنامه جدید ابلاغی از تهران برای خانه مطبوعات در تاریخ چهارم بهمن‌ماه سال جاری در محل اداره کل ارشاد استان با حضور اعضای خانه مطبوعات استان برگزار می‌شود.
مهدی طهماسبی

مهدی طهماسبی، مسؤول اداره مطبوعات استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تأکید بر شفافیت دسترسی به اطلاعات به عنوان یکی از شعارهای محوری دولت, گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات برخی از دست‌های پشت پرده درصد هستند تا از شفاف‌ سازی اطلاعات در نشریات استان جلوگیری کنند؛ این مجموعه که بیشتر اهل کاسبی آگهی و فرصت طلبی هستند با ایجاد رانت‌های صنفی و قومیتی و ایجاد حواشی به انحا مختلف به دنبال غیرشفاف بودن فضا هستند.

وی افزود: متأسفانه برخی از مدیران محافظه‌کار نیز به یاری آنان شتافته‌اند اما تلاش بر این است تا با راه‌اندازی سامانه شفافیت و رتبه‌بندی نشریات از آگهی‌های غیرمتعارف نظیر هفته نامه‌ای که با رانت صنفی و قومیتی در 22 شماره امسال خود باشمارگان محدود 13 رپرتاژ آگهی و عملکرد که بیشتر این آگهی‌ها از یک دستگاه دولتی و مبلغ کل بر طبق تعرفه وزارت ارشاد مبلغ یک میلیارد و 380 میلیون ریال است که مدیر مسؤول متخلف این نشریه تنها برای 8 درصد از این مبلغ تاییدیه واحد مطبوعات را گرفته و مابقی را به صورت غیرقانونی دریافت کرده است جلوگیری کنیم .

مسؤول اداره مطبوعات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: امیدواریم با انجام این حرکت بتوانیم در راستای تحقق شعارهای معاونت مطبوعاتی مبنی بر شفافیت اطلاعت گام برداریم.

طهماسبی از برگزاری مجمع انتخاباتی خانه مطبوعات این استان نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: مجمع عمومی خانه مطبوعات استان در راستای تصویب اساسنامه جدید ابلاغی از تهران برای خانه مطبوعات در تاریخ 4 بهمن‌ماه سال جاری در محل اداره کل ارشاد استان با حضور اعضای خانه مطبوعات استان برگزار می‌شود.

وی گفت: باتوجه به اساسنامه جدید افراد شاغل رسمی در دستگاه‌های و ادارات دولتی نمی ‌توانند به عنوان رییس خانه مطبوعات و مدیر آن انتخاب شوند.

مسؤول اداره مطبوعات چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امیدوار هستیم در دوره جدید شاهد حضور افرادی توانمند، فعال و کوشا باشیم و اعضا در فضایی به دور از وعده و وعیده‌های پوچ و توخالی به انتخاب نامزدهای مورد حمایت خویش بپردازند.

طهماسبی در پایان تصریح کرد: امسال برای نخستین بار انتخابات خانه مطبوعات به صورت متمرکز و الکترونیکی در سراسر کشور برگزار می‌شود./9457/303/ب2

ارسال نظرات